۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۴۲۳

50 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان در شب نیمه شعبان معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری 50 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان شب گذشته در بیت آیت‌الله مرتضوی برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب خراساني توسط آيت الله مرتضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عمامه گذاری 50 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان شب نیمه شعبان در بیت آیت‌الله مرتضوی برگزار شد.

 

این تعداد طلاب که از دانشگاه علوم اسلامی رضوی که مفتخر به تلبس در لباس مقدس روحانیت شدند در سطوح یک، دو، سه و چهار تحصیل‌کرده‌اند و پس از گذراندن مراحل ثبت‌نام، آزمون و گزینش، به دست آیت‌الله مرتضوی معمم شدند.

 

هرساله مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان این مراسم را در دو نوبت در تاریخ‌های 17 ربیع و نیمه شعبان برگزار می‌کند که در هر نوبت تعداد 50 نفر معمم می‌شوند.

 

در این مراسم، آیت‌الله مرتضوی بابیان این‌که شب نیمه شعبان، شب بسیار پربرکتی است، گفت: در بعضی روایت آمده است که بعد از شب قدر، افضل لیالی شب نیمه شعبان است.

 

وی با اشاره به این‌که شب قدر شب رسول اکرم (ص) و شب نیمه شعبان، شب ائمه (ع) است، عنوان داشت: خداوند به ذات مقدس خودش قسم یادکرده که دعا کننده در این شب را مأیوس برنگرداند مگر اینکه دعایش معصیت باشد.

 

آیت‌الله مرتضوی به جنایات اخیر دشمنان اسلام در عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر تمام ما لازم است که در این شب خصوصاً راجع به جنایاتی که یک عده شیطان‌پرست در این ایام در عراق انجام می‌دهند به خواب این‌که بتوانند مرکز امام زمان که سامرا است آسیب برسانند، دعا کنیم.

 

وی در خصوص اهمیت نشر آموزه‌های اسلامی در جامعه اظهار داشت: از امام رضا (ع) پرسیدند که چه امری از شما بر مردم لازم است که زنده نگه‌دارند؟ ایشان فرمودند که احیاء امر ما به این است که احکام اسلام و اخلاق ائمه (ع) را یاد بگیرید و به دیگران هم یاد بدهید.

 

این عالم حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب حاضر عنوان داشت: امروز که خداوند این خیر را به شما عنایت کرده که احکام اسلام را یاد بگیرید، سعی کنید این احکام را صحیح یاد بگیرید زیرا اگر اشتباه یاد گرفته باشید، قهرأ در آموزش نیز اشتباه عمل خواهید کرد.

 

وی ادامه داد: این شیاطین که در عراق مسلمانان را می‌کشند، اسلام را غلط یاد گرفته‌اند، اسلامی که عده‌ای نادان مثل ابن تیمیه که نه اصول دارد و نه فروع، آنان این اسلام را یاد گرفته‌اند؛ جنایاتی که چند سال قبل در سامرا انجام دادند و چند روز پیش هم قصد داشتند انجام دهند به این خاطر است که اشتباه یاد گرفته‌اند و اشتباه یاد داده‌اند./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات