۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۱۱۲۲۳
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

مبلغان از طرح مباحث تفرقه انگیز پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان این‌که مبلغان از طرح مباحث تفرقه آمیز دوری کنند، گفت: بهتر است مبلغان برای جلوگیری از به وجود آمدن تفرقه حرف های اختلافی و تحریک کننده نزنند.
آيت الله علما

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در دیدار با مبلغان اعزامی از قم، اصلی ترین هدف اسلام را اعتلای کلمه توحید دانست و از مبلغان اعزامی خواست تا اساس برنامه های خود را بر اعتلای کلمه لا اله اله الله بگذارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از مبلغان اعزامی به نقاط مختلف استان در ماه مبارک رمضان خواست، از مطرح کردن مسائل اختلاف برانگیز صرف نظر کنند.

 

 

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه امروز تدبیری جز تقویت ایمان نداریم، ابراز کرد: با تکیه بر اخلاق اسلامی می توانیم ایمان را در جامعه تقویت کنیم.

 

وی در ادامه از ایمان به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان تبلیغ یاد کرد و به مبلغان توصیه کرد: سعی کنند با عمل، رفتار و گفتار خود ایمان را درک کرده و در انتقال این مهم به مردم و به ویژه نسل جوان گام بردارند.

 

آیت الله علما با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به دغدغه های افراد و به ویژه قشر جوان تاکیید کرد: بهتر است مبلغان در برنامه های روزانه خود زمانی را به پاسخگویی مناسب به این دغدغه ها اختصاص دهند، چرا که برطرف کردن این دغدغه ها می تواند نقش مهمی در پررنگ تر شدن هرچه بیشتر ایمان داشته باشد.

 

 

وی  با تاکید بر اهمیت برپایی نشست های چند نفره مبلغان اعزامی به نقاط مختلف استان با افراد و به ویژه جوانان اظهار کرد: برپایی این گونه نشست ها می تواند اثرات مثبت و سازنده ای داشته باشد.

 

 

 آیت الله علما در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در زمینه تشکیل حلقه های صالحین، خواستار توجه مبلغان اعزامی به این موضوع شد.

 

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در این استان، از مبلغان اعزامی خواست: از مطرح کردن مباحث تفرقه انگیز خودداری کنند، چرا که پرداختن به این گونه مسائل مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

 

آیت الله علما با تاکید بر اینکه سال‌ها است که شیعه و سنی در این استان در کنار هم و در اوج صمیمیت زندگی می کنند، گفت: بهتر است مبلغان برای جلوگیری از به وجود آمدن تفرقه حرف های اختلافی و تحریک کننده نزنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به جاذبه های اخلاق اسلامی اشاره کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مبلغان به این مقوله شد.

 

آیت الله علما با تاکید بر اینکه رسول اکرم(ص) با اخلاقش دین را جلو برد، گفت: با تکیه بر کارکردهای مثبت حاکم بر اخلاق اسلامی می توان گام های موثری در جامعه برداشت.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این دیدار، گفت: امسال به لطف خدا و تلاش مربیان توانستیم در بحث اعزام مبلغ و طرح تربیت حافظان رتبه خوبی را در کشور کسب کنیم./998/د101/ب4

ارسال نظرات