۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۱۱۲۳۷
آیت‌الله مظاهری:

خلوت شدن مجالس دینی منجر به ترویج عرفان‎های کاذب شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: جوانان ما را با عرفان‌های دروغین به ناکجاآباد و زرتشتی و به سوی گناهان می‌برند، این‌ها تقصیر ما است که پای منبرهای دینی خلوت شده است، باید کاری کرد که مجالس دینی رونق یابد.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، یکشنبه پس از نماز ظهر و عصر در جلسات سخنرانی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، با دعا برای مردم عراق و رفع فتنه داعش از این کشور گفت: مردم عراق می‌خواهند روزه بگیرند، اما نمی‌توانند، گروه داعش مانع این کار می‌شود و به جای روزه گرفتن کشت و کشتار راه می‌اندازند.

وی با بیان این که مجالسی دینی ما باید پرمحتوا، شلوغ و دارای بار عالی بسیار باشد، افزود: مهدویت دروغین توانسته در میان ما رواج بیابد، مهدویت حقیقی رفته و مهدویت دروغین جلو آمده است، یک سری انسان‌ها نفهم، خودخواه و بی‌دین اظهار تشرف می‌کنند و گاه عرفان‌های کاذب در میان ما رشد کرده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این‌که جوانان ما را با عرفان‌های دروغین به ناکجاآباد و زرتشتی و به سوی گناهان می‌برند، خاطرنشان کرد: این‌ها تقصیر ما است که پای منبرهای دینی خلوت شده است، باید کاری کرد که مجالس دینی رونق یابد.

حضرت آیت‌الله مظاهری ابراز کرد: مردم اصفهان در دست یافتن به عرفان حقیقی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند، اما متأسفانه با رواج عرفان‌های دروغین کار به جایی رسیده است که مردم اصفهان نیز به این عرفان‌های کاذب تمایل پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که پای منبرها باید جوانان باشند و گفت‌وگو و پرسش و پاسخ‌های بسیاری مطرح شود، بیان کرد: متأسفانه مجالس دینی سخنرانی‌های خلوت شده است، سخنرانی مانند آشی است که نمک می‌خواهد و نمک آن روضه امام حسین(ع) و توسل است.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسم شده است در مجالس شیعه که سخنرانی درباره احکام، اعتقادات و اخلاق شود و پس از آن روضه خوانده شود، اما گاه نیز دیده می‌شود که مجالسی برقرار می‌شود و تنها در آن روضه است.

وی اظهار کرد: مجالسی که در آن تنها روضه برگزار می‌شود، از سوی دشمن ایجاد می‌شود، بعضی وقت‌ها دیده می‌شود که مجلسی برگزار می‌شود و بنرهایی بالا می‌رود و مجلسی طراحی می‌شود، اما تنها در آن روضه خوانده می‌شود این نیز صحیح نیست./914/پ202/ب

ارسال نظرات