۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۲۶۶
در دومین جلسه از شرح زیارت جامعه کبیره آیت الله موسوی جزایری مطرح شد؛

اثبات ولایت ائمه اطهار از کتاب های اهل سنت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با استفاده از کتاب های اهل سنت همچون صحیح مسلم ولایت ائمه اطهار را اثبات کرد.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه دوشنبه، نهم تیر ماه، در دومین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به وجود عدد 12 در احادیث پیامبر اکرم مبنی بر وحود خلفایی به این تعداد جهت اداره امت اسلام اظهار داشت: این روایات را بسیاری از کتاب های اهل سنت از جمله صحیح مسلم، صحیح بخاری و دیگر کتاب های معتبر اهل سنت ذکر کرده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: در صدر این احادیث آمده است که این امت در پرتوی این دوازده نفر می تواند سعادت مند باشد.

آیت الله موسوی جزایری به عبارتی در این زمینه در صحیح مسلم اشاره کرد و گفت: عبارت «إنَّ هَذَا الْأَمْرَ لَا یَنْقَضِی حَتَّى یَمْضِیَ فِیهِمُ اثْنَا عَشَرَ خَلِیفَةً»، به این معنا است که «دین اسلام از بین نمی رود تا این که دوازده خلیفه آید که در این عبارت خلیفه به معنای جانشین پیامبر در اداره امور مسلمانان است».

امام جمعه اهواز با اشاره به عبارتی دیگر در صحیح مسلم مبنی بر وجوب اطاعت از ائمه اطهار پس از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: عبارتی دیگر مبنی بر «لا یزال امر الناس ماضیا، ماولیّهم اثنی عشر رجلا » وجود دارد که معنای آن این است که تداوم و جریان صحیح دین مردم در پرتوی این دوازده نفر تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان عبارتی دیگر مبنی بر «لایزال الدین قائما حتی تقوم الساعه و یکون علیهم اثنی عشر خلیفه » اظهار داشت: از امروز تا روز قیامت، دین اسلام قائم است با وجود این دوازده نفر، و این بدین معنا است که وجود این دوازده نفر تا روز قیامت استمرار پیدا می کند و این مطلب عقیده شیعه را اثبات می کند.

آیت الله موسوی جزایری با طرح پرسشی مبنی بر این که برادران اهل سنت این مطالب را چگونه را تفسیر می کنند، گفت: برادران اهل سنت به خلفای راشدی یعنی همان ابوبکر، عمر، عثمان و علی بن ابی طالب عقیده دارند.

امام جمعه اهواز با بیان این که اهل سنت معاویه را در بحث خلافت قبول ندارند، اظهار داشت: برادران اهل سنت معتقدند که قیام معاویه علیه خلیفه چهارم یعنی علی بن ابی طالب(ع) مسأله ای غلط بوده و در این زمینه مرتکب اشتباه شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که خلافت صحیح از نظر اهل سنت 4 نفر یعنی همان علمای راشدی هستند، خاطرنشان کرد: حال اگر بخواهیم بگوییم خلفا نیازی نیست که راشدی باشند به یزید می رسیم، یزیدی که به قول تواریخ دائم الخمر و قمار باز بوده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تعصب اهل سنت به اصحاب پیامبر اکرم(ص) و با بیان این که اصحاب بسیاری از حضرت به دستور یزید در مسجد رسول الله کشته شدند اظهار داشت: این افراد از یاران ممتاز حضرت محمد(ص) بودند.

امام جمعه اهواز با بیان این که اگر بخواهیم از این مسیر به خلفای دوازده گانه برسیم پس از یزید به ولید خواهیم رسید، گفت: ولید کسی بود، که مست لا یعقل به مسجد رسول الله می آمد و نماز صبح را چهار رکعت اقامه می کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به پیشینه و عملکرد مشخص افرادی همچون یزید و معاویه اظهار داشت: اگر هر فردی با هر نوع رفتار و کرداری می تواند خلیفه مؤمنان باشد پس چه ویژگی هایی در خلفای دوازده گانه است که پیامبر آنان را به عنوان رهبران امت اسلام معرفی کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان ابراز داشت: برادران اهل سنت مطابق با مبانی خود به هیچ طریق نمی توانند این احادیث را تفسیر کنند./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات