۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۱۱۳۸۷

برگزاری گردهمایی روحانیان و مبلغان مقیم آلمان و هلند

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه مبارک رمضان، همایشی پیرامون مهم ترین مباحث مربوط به تبلیغ در ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 50 نفر از علما و مبلغان شیعه مقیم آلمان و هلند در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.
جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، در آستانه ماه مبارک رمضان، همایشی پیرامون مهم ترین مباحث مربوط به تبلیغ در ماه مبارک رمضان با حضور بیش از 50 نفر از علما و مبلغان شیعه مقیم آلمان و هلند در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش، «حجت الاسلام ایرانمنش»، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، ضمن خوش­آمد گویی به حضار دربارۀ اهداف همایش و برنامه های آن مطالبی را بیان نمود و افزود: مهم ترین اهداف این نوع همایش ها که معمولاً سالی چند بار در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می گردد، پرداختن به امور تبلیغی و بررسی چالش های فراروی مبلغین و نیز نیازهای جامعه اسلامی در آلمان است.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با تاکید بر لزوم استفاده از فضاهای مجازی برای معرفی اسلام عقلانی، گفت: روحانیون و مبلغان برای معرفی اسلام عقلانی و منطقی باید از همه وسائل و ابزارهای روز از جمله فضاهای مجازی به بهترین وجه استفاده کنند.

 

وی افزود: امروزه باید آموزه های دینی و شرعی با توجیهات و استدلال های قابل قبول برای جامعه و بالاخص نسل جوان ارائه گردد، اگر امروز در سوریه، عراق و یا شمال آفریقا به نام اسلام جنایت های گوناگون صورت می گیرد، نتیجه جهل و کج فهمی نسبت به اسلام است. دشمنان اسلام زمینه این گمراهی را دهها سال قبل فراهم کرده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود این جلسات را فرصت مناسبی برای هماهنگی و بحث و بررسی مسائل مربوط به تبلیغ مبلغین در ماه مبارک رمضان برای ارائه خدمات بهتر بیان کرد.نماینده المصطفی در آلمان اظهار داشت: زبان تبلیغی برای جوانان نباید فقط زبان موعظه باشد. باید با حوصله و تدبیر به شبهات و سؤالات مردم پاسخ داد و از جوانی به عنوان یک فرصت و نسیم رحمت برای تربیت این نسل با نشاط استفاده برد؛ زیرا اگر به شکل شایسته زمینه برای شکوفایی نسل جوان در عرصه های مختلف فراهم نشود، این فرصت تبدیل به تهدید می شود و نسل آینده بشریت با آسیب های جدّی مواجه خواهد شد.

 

دیگر سخنران این مراسم، «حجت الاسلام محمدی»، مدیر مرکز اسلامی برلین، با تاکید بر اهمیت توجه به نیازهای روانی انسان برای برقراری ارتباط مناسب با مخاطب افزود: پیمان اخوت در امر تبلیغ، رسالت بسیار مهمی است. پیامبر اکرم(ص) از حسن خلق و قول لیّن به خوبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کردند و به عنوان نمونه خودشان به کوچک و بزرگ سلام می نمودند. یک روحانی و مبلغ باید با تکنیک های ارتباطی به خوبی آشنا باشد و سعی نماید با رفتار و کردارش در جامعه تاثیر گذار باشد./993/د101/س

 

 

 

ارسال نظرات