۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۱۴۱۸

آفات مدیریت از زبان استاد اخلاق حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تشریح آفات مدیریت، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای آفت زدایی از کارها دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در جمع مدیران ارشد این استان، با تبریک ماه مبارک رمضان و توصیه به استفاده همه جانبه از فرصت های طلایی این ماه بابرکت، اظهار داشت: ماه رمضان ماه پالایش است.

 

وی ادامه داد: یکی از دعاهای بسیار مهم ماه رمضان دعای ابوحمزه ثمالی است و تلاش کنید هر شب قسمتی از این دعا را قرائت کنید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به تشریح آفات ریاست پرداخت و عنوان کرد: باید به دنبال این باشیم که اگر این آفت در وجودمان است در ماه رمضان به دنبال برطرف کردن آن باشیم؛ رمضان ماه آفت‌زدایی است و یکی از آفات ریاست و مدیریت، توقف و روزمرگی و نداشتن ابداع و دنبال طرح‌های جدید بودن است.

 

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: برخی از مدیران در کارشان ابداع و ابتکار کم دارند و شاید یکی از دلایل رضایت از کار خود است؛ هر کس مبتلا به این مرض اخلاقی شود که آن چه را می‌کند بپسندد، به یقین نمی‌تواند تعالی داشته باشد.

 

وی با تأکید بر این که باید در ایام رمضان هر کس یک حدیث اخلاقی را مطالعه و نسبت به آن تأمل کند، بیان کرد: آفت دوم خود شیفتگی و غرور است، ارباب رجوع فرزندان امیر مؤمنان هستند و نباید اتاق‌های مسؤولان به روی مردم بسته باشد؛ یادمان باشد این مناصب ماندگار نیستند اما خدمت به خلق ماندگار است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که آفت سوم مدیریت خودمحوری است، غفلت و فراموشی را آفت دیگر مدیریت و ریاست دانست و  گفت: یادمان نرود در زمان شاه نسبت به مسائل سیاسی، اداری و فرهنگی چه اعتراضاتی می‌کردیم.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که آفت دیگر اشرافی گری است و بزرگ ترین ضربات بر پیکره انقلاب‌ها به واسطه اشرافی‌گری بوده است، ادامه داد: کسانی که به واسطه انقلاب دانه درشت و مطرح شدند، بزرگ‎ترین ضربات را بر پیکره انقلاب زدند و ما ضرر اشرافی‌گری را دیدیم و از رسانه برای توجیه کار اشتباه خود استفاده می‌کنیم؛ بنابراین این خطر است که اشرافی‌گری را یک مشرب اسلامی و عقلانی معرفی کنیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که لذت جویی آفت دیگر مدیریت است، بیان داشت: برای کارگزاران نظام لذت جویی‌های مباح نیز در برخی موارد حرام است.

 

وی تلاش برای کسب محبوبیت را آفت دیگر ریاست دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنید تا کارهایی که انجام می‌دهید برای جلب رضایت الهی باشد./9457/پ202/ب2

ارسال نظرات