۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۱۶۲۲
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

داعش فرزند نامشروع صهیونیسم/ مردم ایران به پشتوانه ولایت فقیه بر طاغوت‌ها پیروز شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه نظام ولایی همواره در عرصه های مختلف پیکار با دشمنان پیروز بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو در مبارزه با تروریسم و گروه های مخل امنیت برای کشورهای اسلامی است.
داعش فرزند نامشروع صهیونیسم/ مردم ایران به پشتوانه ولایت فقیه بر طاغوت‌ها پیروز شدند

مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با بیان این که هدف داعش از انجام کشتارهای وحشیانه مسلمانان در عراق و سوریه برهم زدن امنیت و استقلال کشور عراق است، گفت: داعش می خواهد با برافراشتن پرچم استقلال خواهی مذهبی در میان فرقه های اسلامی به حکومت نامشروع خود مشروعیت داده و خود را یکی از گروه های وابسته به اسلام در سطح دنیا معرفی کند.

 

 

وی افزود: فعالیت های داعش در عراق و کشورهای اسلامی نه تنها با اسلام هیچ نسبتی نداشته بلکه با شرع اسلام کاملا در تعارض است و مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند اسلام دین صلح و سلامت است و همواره پیروان خود را به عمران و آبادی دعوت می کند و هیچ میانه ای با ویرانی و نابودی ندارد؛ اگر تاریخ اسلام را بررسی کنیم خواهیم دید بزرگان اسلام در فتح کشورهای مختلف از راه ایجاد عدالت و ظلم ستیزی اسلام را در قلب مردم کشورهای تازه فتح شده قرار دادند و هیچ گاه خون هیچ انسانی را به ناحق و به دلیل اعتقادات مذهبی بر زمین نریختند.

 

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان این که هر فرد یا گروهی که به نام شیعه و یا سنی دست به اقدامات ضد انسانی بزند و زن و مرد و کودک بی گناه را قتل عام کند مسلمان نیست بلکه نوکر اجنبی و ضد اسلام است، گفت: متاسفانه در حال حاضر داعش فرزند نامشروع صهیونیسم در منطقه بوده و هدفی جز نابودی اسلام و تامین امنیت اسرائیل ندارد.

 

 

وی با بیان این که مردم عراق باید تکلیف خود را با داعش مشخص کرده و با حفظ وحدت این گروه تکفیری را از عراق بیرون کنند، گفت: تا زمانی که داعش در کشور عراق حضور داشته باشد مردم عراق روی آسایش و امنیت را به خود نخواهند دید.

 

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان این که اگر داعش ادعای حمایت برحق از مردم عراق را دارد باید سلاح خود را بر زمین گذاشته و با شیوه قرآنی یعنی همان بهره گیری از عقل و منطق و جدل احسن با مناظره با فرق دیگر اسلامی بر حق بودن خود را ثابت کند نه این که با سلاح کشتار و با هدف گرفتن مردم بی گناه خلافت خود را در منطقه اعلام کند.

 

 

انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو برای مبارزه با تروریسم است

 

 

مولوی کریم زایی ادامه داد: ملت مسلمانان ایران به پشتوانه ولایت فقیه و درایت امام خمینی توانستند بر طاغوت های زمان پیروز شوند و  گروه داعش و سایر گروه های تروریستی باید آگاه باشند که در میان ملت ایران جایی نداشته و نخواهند توانست ملت ایران را مانند سایر ملت های منطقه به بهانه انگیزه های مذهبی علیه یکدیگر بشورانند.

 

 

وی با بیان این که سایر ملت های منطقه با الگو قراردادن نظام ولایی ایرانی و بر مبنای وحدت باید با گروه های تکفیری نظیر داعش مقابله کنند، گفت: عمر فعالیت های داعش در منطقه کوتاه است و به زودی مسلمانان با هوشیاری و آگاهی تمام این گروه را از مرزهای آبی و خاکی خود بیرون خواهند کرد.

 

 

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان این که استبداد دولت ها علت عمده قیام های مردمی در منطقه است، گفت: داعش به بهانه مردمی بودن قیام خود در کشورهای مختلف منطقه به دنبال ایجاد یک خاستگاه و یک نقطه شروع برای خود است ولی سران داعش باید آگاه باشند که با خون و خونریزی هرگز نمی توانند برای خود و هم پیمانان اجنبی خود استقلال و امنیت ایجاد کنند./968/ت301/ب4

ارسال نظرات