۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۱۱۶۸۵

اعزام 100 نفر از دانشجویان علوم اسلامی گینه به مراکش

خبرگزاری رسا ـ براساس گزارش مدیر امور دینی گینه، بیش از 900 نفر از داوطلبان اعزام به مراکش، در آزمون اولیه شرکت کردند که از این تعداد، 450 نفر موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند.
شيعيان مراکش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه المصطفی، مقامات گینه اعلام کردند که صد نفر از دانشجویان علوم اسلامی این کشور، برای حضور در دوره آموزشی، ماه آینده، عازم رباط، پایتخت مراکش می‌شوند.

 

براساس گزارش مدیر امور دینی گینه، بیش از 900 نفر از داوطلبان اعزام به مراکش، در آزمون اولیه شرکت کردند که از این تعداد، 450 نفر موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند.

 

مرحله نخست این آزمون شامل تسلط به زبان عربی و اصول مقدماتی دین اسلام و نیز آشنایی با سیره نبوی(ص) و کتب حدیث بود و در مرحله دوم نیز این آزمون با سوالات سخت‌تر برگزار می‌شود تا صد نفر برای اعزام به مراکش برای گذراندن دوره دوساله امامت جماعت انتخاب شوند.

 

اوایل سال جاری میلادی، مراکش از آمادگی خود برای آموزش بیش از پانصد امام جماعت گینه خبر داد و نخستین گروه داوطلبان گینه‌ای نیز اواسط سال جاری به رباط عزیمت کرد ولی دولت مراکش اعلام کرد که اعزام‌شدگان حائز شرایط نیستند و آنان را به کشورشان بازگرداند؛ بر همین اساس، داوطلبان جدید باید پس از قبولی در آزمون از نظر پزشکی نیز مورد معاینه قرار بگیرند و در صورت تایید سلامت جسمی به مراکش اعزام شوند./993/د101/س

ارسال نظرات