۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۱۱۸۱۹
توصیه آیت الله مکارم شیرازی به جوانان؛

جوانان انتظار نداشته باشند زندگی همیشه بر وفق مرادشان باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی زندگی انسان را تؤام با دشواری های فراوان دانست و خطاب به نسل جوان تاکید کرد: انتظار نداشته باشید زندگی همواره بر وفق مراد شما باشد.
پشت صحنه ضبط برنامه ماه مبارک رمضان آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، پنج شنبه شب در ویژه برنامه مکارم اخلاق که هر شب بعد از افطار از شبکه سوم سیما پخش می شود، به تبیین فرازهای دیگری از دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه پرداخت.

 

وی با بیان این که عمر، توان فکری و منابع طبیعی و هر آنچه در زمین است، نا محدود نیست، گفت: همه آنچه در جهان هستی و آفرینش وجود دارد محدود است، نا محدود تنها ذات پاک خداوند تبارک و تعالی است که ازلی، ابدی و قدرت، رحمت و لطف او نا محدود است.

 

این مرجع تقلید افزود: وقتی می دانیم همه چیز در این عالم هستی محدود است باید نوع مصرف ما با حساب و کتاب و همراه با دقت و تعمق باشد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از فرصت های ارزشمند در زندگی انسان را فرصت جوانی توصیف و تصریح کرد: جوانان عزیز خیال نکنند نیروی جوانی تمام ناشدنی است و نباید در ایام جوانی تمام توان خود را مصرف کنند به گونه ای که دیگر رمقی برای دوران کهنسالی باقی نماند و این چیزی است که حضرت امام سجاد(ع) از خدای متعال تقاضا می کند.

 

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: عمر و جوانی خود را بی حساب و کتاب هدر ندهید، قدرتی که در فکر و جسم شان است را برای دوران کهنسالی ذخیره کنند.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: تهامی از شعرای بزرگ عرب که اشعار بسیار با محتوایی دارد وقتی عزیزی را از دست داد، اشعار بسیار خوبی را سرود که مضون آن این است که دنیا جایگاه ابدی و استقرار نیست و بعد به جوانان این پیام را می دهد که جوانی همچون اسبی است که باید بر آن سوار شد تا به مقصد رسید چراکه ممکن است آن را از ما بگیرند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود زندگی انسان ها را تؤام با مشکلات و مصائب دانست و گفت: زندگی بشر همواره با نا ملایمات و پستی و بلندی هایی مواجه است؛ انتظار نداشته باشیم که همیشه زندگی بر وفق مراد ما باشد و هیچ سختی مشاهده نکنیم.

 

وی یادآورشد: گاهی انسان در زندگی شاهد شکست ها و گاهی هم شاهد موفقیت ها و پیروزی ها است؛ این گونه نیست که دنیا همواره آن گونه باشد که ما دوست داریم و می پسندیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نتیجه گیری از این بحث تاکید کرد: مردم از منابع الهی و طبیعی که در اختیارشان است باید به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و به فکر آیندگان هم باشند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات