۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۱۲۸۱۲
پس از اقامه نماز جمعه شهرکرد صورت گرفت؛

تجمع نمازگزاران و اعلام انزجار از رواج فرهنگ بی بند و باری در جامعه

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه شهرکرد، به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف، با تجمع و سر دادن شعار، تنفر و انزجار خود را از بی بند و باری در جامعه اعلام کردند.
تجمع دفاع از حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، دختران و بانوان محجبه و عفیف، همپای مردان جامعه، بار دیگر با حضور گسترده معنادار و معنوی خود در سنگر نماز دشمن‌شکن جمعه و با پیوستن به صفوف فشرده و به هم پیوسته نماز جمعه، از حجاب و عفاف حمایت کرده و از هرگونه بی‌بندوباری و سبک زندگی غربی و سیاست‌های استکباری اعلام بیزاری کردند. 

در حاشیه این تجمع، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم که این روزهای مهمان استان چهارمحال و بختیاری است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد با بیان این که 10 سال از تصویب قانون عفاف و حجاب می گذرد اما هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: در شبیخون فرهنگی که با دست های پلید و شیطانی سازمان یافته استکبار در تهاجم به حجاب و تبلیغات مسموم و موج آفرینی که در تبلیغ کالا و نوع پوشش و آرایش ارائه می شود، باید همگان با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی کشورمان حرکت عظیمی را ساماندهی کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری تصریح کرد: باید نسل های آینده را از انحرافات خانمان سوز بدحجابی و گسترش فرهنگ لیبرالیستی نجات دهیم و از الگوهای ارائه شده در اسلام بهره بگیریم؛ چرا که برای حفظ حجاب و عفاف کمبود شعار نداریم بلکه کمبود عمل داریم. 

وی افزود: امروز دشمن با ابزار فرهنگی به جنگ آمده و دست به قتل عام جوانان ما می زند؛ بر این اساس دولت باید با ارائه برنامه فرهنگی و طرح جامع، فرهنگ را از این مظلومیت خارج کند که البته دخالت دولت ها در این امر به معنای دخالت در امور خصوصی، شخصی و سلیقه ای افراد نیست بلکه احترام به حریم و ساختارهای جامعه است که افراد چه زن و چه مرد باید آن را رعایت کنند که به نفع مصالح جامعه نیز هست. 

مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دعوت مردم به رعایت و حفظ حجاب و عفاف باید از طریق اعتدال و بدون تندروی و کندوری باشد و همچنین براساس شرع و قانون که این امر امنیت اخلاقی و سلامت روحی و روانی جامعه را تضمین می کند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مطبوعات و رسانه های گفتاری و نوشتاری باید زمینه سازی فرهنگی پذیرش بایدها و نبایدهای قانون حجاب و عفاف را به عنوان آموزش و هم امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند تا قانون حجاب و عفاف در کشور مانند دیگر قوانین جاری شود و از موازی کاری و جزیره ای کار کردن بر حذر باشد.

وی با تأکید بر این که عفت عمومی به عنوان یک اولویت باید در حوزه فرهنگی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: نگاه به مقوله عفاف و حجاب یک نگاه اسلامی است نه غربی که البته بسیاری از مشکلات امروز ناشی از نگاه غربی به مقوله فرهنگ است.

این کارشناس مسائل دینی با انتقاد از عملکرد دستگاه های متولی نسبت به اجرای قانون حجاب و عفاف، ابراز داشت: اگر می خواهیم که قانون حجاب و عفاف نیز همچون سایر قوانین در کشور به خوبی اجرا شود، باید مردم را به میدان بیاوریم و با فرهنگ سازی درست و حضور همه جانبه دستگاه های فرهنگی در این امر، جامعه را از آسیب های جبران ناپذیر بی حجابی نجات دهیم./9457/پ202/ب2

ارسال نظرات