۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۹۶۰
آیت‌الله مظاهری:

تمام اسرار شیعه در زیارت جامعه کبیره پنهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: اهل‌بیت(ع) دیگر استکمال ندارند، بعضی از بزرگان در کتاب‌هایشان نوشته‌اند اشتباه است، چهارده معصوم(ع) تام و کامل است، ذره‌ای نقص در آنان نیست تا حرکت جوهری ملاصدرا اینان را بتواند کامل کند.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان امروز در جلسات اخلاقی خود که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم برگزار می‌شود، گفت: در قرآن همه چیز از ازل تا ابد، وجود دارد، اما قرآن را همه کس نمی‌فهمد.

وی با اشاره به حدیث ثقلین به ترجمه این حدیث پرداخت و گفت: سقیفه بنی‌ساعده کاری کرد که مردم راه را گم کردند، البته همه چیز تقصیر سقیفه بنی‌ساعده نبود، مردم هم ساکت ماندند، از سکوت مردم سقیفه بنی‌ساعده استفاده کرد به نحوی که حضرت زهرا(س) را شهید و علی را خانه‌نشین کرد.

وی با تأکید بر این‌که حدیث ثقلین باید سرمشق مردم باشد، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) دیگر استکمال ندارند، بعضی از بزرگان در کتاب‌هایشان نوشته‌اند اشتباه است، چهارده معصوم(ع) تام و کامل است، ذره‌ای نقص در آنان نیست تا حرکت جوهری ملاصدرا اینان را بتواند کامل کند.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) مانند قرآن از همان ابتدا تام هستند، قرآن یک مجموعه علم است، از ازل بوده و تا ابد هم همین است، مفسر قرآن هم به این معنا نیست که بر قرآن چیزی اضافه شود.

وی گفت: قرآن ذره‌ای کم و زیاد ندارد، حرکت جوهری ذره‌ای روی آن اثر ندارد،‌ زیارت جامعه کبیره زیارت بسیار خوبی است، علامه مجلسی می‌فرماید بهترین زیارت‌ها از نظر سند و دلالت این زیارت جامعه است و این زیارت جامعه همه چیز دارد و تمام اسرار شیعه در زیارت جامعه پنهان است.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: ارواح مطهر اهل‌بیت(ع) از نظر عقلی اشتباه است که ذره‌ای استکمال داشته باشند و در دنیا و در عالم راز و نیاز با خداوند داشته‌اند و با نماز شب خودشان راز و نیاز با خداوند دارد تا خداوند خدایی بکنند، مکالمه و معاشقه با خداوند دارد، اما ذره‌ای استکمال ندارند.

وی بیان کرد: این بحث‌ها بحث‌های ارزنده‌ای است که هم برای دنیا و آخرت ما تأثیر دارند، در برزخ ما تأثیر دارند و حتی در هم‌نشینی با اهل‌بیت(ع) در جهان آخرت تأثیر دارد و انسان را به کمال می‌رساند./914/پ202/ج

 

ارسال نظرات