۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۳۹۱۶
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

مهم ترین ثمره رسیدن به مقام عبودیت و بندگی از خودگذشتن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارزانی با بیان این که تنها زمانی خواهیم توانست به دستگیری از مستمندان بپردازیم که توانسته باشیم از خود بگذریم، گفت: احسان و نیکی یکی از گام های رسیدن به خداوند است و پرداخت زکات در حین نماز هیچ منافاتی با اقامه نماز نخواهد داشت.
حجت الاسلام ارزاني1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامس اصفهان، شب گذشته در جلسه ای که برای آزادی زندانیان غیر عمد تشکیل شده بود، گفت: آزادی از زندان نفس، یعنی عبودیت حضرت حق و تنها انسان زمانی می تواند از این زندان آزاد شود که به مقام بندگی و عبودیت رسیده باشد و تنها در برابر معبود اصلی تواضع کند و این است که بالاترین مقام چنین افرادی، مقام عبودیت و بندگی است.

 

وی مهم ترین ثمره رسیدن به مقام عبودیت و بندگی را گذشتن از خود و نیکی در راه خداوند برشمرد و افزود:خداوند در آیات الهی برای معرفی اهل بیت به عنوان الگوهای جامعه اسلامی آنان با این صفات در قرآن بیان کرده است که «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلىَ حُبِّهِ مِسْکِینًا وَ یَتِیمًا وَ أَسِیرًا»که تنها زمانی یک فرد خواهد توانست از خود واقعی اش بگذرد که بتواند پیوندی میان خود و اجتماع برقرار کند.

 

حجت الاسلام ارزانی در ادامه بیان داشت: تنها زمانی خواهیم توانست به دستگیری از مستمندان بپردازیم که توانسته باشیم از خود بگذریم و احسان و نیکی را یکی از گام های رسیدن به خداوند بدانیم و اینجاست که پرداخت زکات در حین نماز هیچ منافاتی با اقامه نماز نخواهد داشت.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ادامه بیان داشت: بعد مادی انسان سبب می شود، نگاه ما به اشیاء دنیایی و مادی است و خداوند برای روشن شدن عظمت بعضی از مسائل، از تعابیر خاص استفاده می کند چنان که درباره قدر می فرماید،«وَ مَا أَدْرَئکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْر».

 

وی در ادامه بیان داشت: خداوند درباره عظمت این شبها تنها به یک اشاره اکتفا کرده که این شب فرشتگان نازل شده تا امور را رقم بزنند و خداوند این شب را برای بندگان شب خاص نیایش قرار داده است و باید سعی کنیم نیایش ما به صورت متعالی باشد و با تمام وجود فقط خدا را طلب کنیم چنان که حضرت علی(ع) در فرازهایی از دعای کمیل این گونه بیان می کند که «لَأُنَادِیَنَّکَ أَیْنَ کُنْتُ» و از فضای مادی دنیا فاصله بگیریم./1306/پ202/ب

ارسال نظرات