۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۲۱۴۲۱۷
در برنامه ضیافت مطرح شد؛

کتاب الغدیر به دنبال جدل نیست

خبرگزاری رسا ـ نوه علامه امینی گفت: علامه(ره) دانشمندی جهانی و سرمایه‌ای برای اسلام است که با نوشتن کتاب الغدیر با ادله و مدارک شیعه و اهل سنت، واقعه تاریخی غدیر را ثابت و آشکار می‌کند.
علامه اميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالحسین امینی نوه مرحوم علامه عبدالحسین امینی نجفی در برنامه ضیافت شبکه معارف صدا و سیما درباره شخصیت این عالم ربانی اظهار داشت: ایشان دانشمندی جهانی و سرمایه­ای برای اسلام است که به دنبال اثبات مظلومیت امیرمؤمنان علی(ع) در واقعه تاریخی غدیر خم بود.

 

نوه علامه امینی با بیان ارتباط معرفتی و عاطفی ایشان با اهل بیت(ع) به ویژه امیرمؤمنان علی(ع) ابرازداشت: نسبت به زیارت خاصه امین­الله علاقه وافری داشت، از خواندن مصائب ائمه اطهار(ع) به شدت منقلب می­شد و نجف را به خاطر مجاورت و ارادت به حضرت­علی(ع) برای زندگی برگزید.

 

وی به انس و الفت علامه امینی به قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان هر روز یک حزب قرآن تلاوت می­کرد و در ماه مبارک رمضان با پانزده مرتبه ختم قرآن، چهارده ختم را به چهارده معصوم(ع) و یک ختم را به والدین مرحومش هدیه می­فرستاد.

 

نوه علامه امینی با اشاره به بزرگ ترین و ارزشمندترین اثر ایشان گفت: کتاب الغدیر ثمره عمر ایشان بوده و اصلی­ترین دلیل تألیفش غربت و مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است که با تحمل سختی­ها و رنج مسافرت­ها در یازده جلد عربی و بیست و دو جلد فارسی به چاپ رسیده است.

 

وی اضافه کرد: در سفری که به هند می­رود آن قدر مشتاق تحقیق برای نوشتن الغدیر بوده­ است که با محدود بودن وقت استفاده از کتابخانه در آن اقامت می­گزیند.

 

نوه علامه امینی روش تحقیق، بحث و دائره­المعارف الغدیر را منحصر به فرد عنوان کرد و گفت: کتاب الغدیر به دنبال جدل نیست بلکه با ادله و مدارک شیعه و اهل سنت واقعیت تاریخی غدیر را ثابت و واضح می­کند.

 

وی غدیریه­ها را در اثبات واقعه غدیر خم مهم دانست و یادآورشد: غدیریه­ها که حاوی مناقب امیرمؤمنان علی(ع) است از واقعه غدیر شروع شده و تا این زمان ادامه پیدا کرده است.

 

نوه علامه امینی کتابخانه امیرمؤمنان(ع) را دومین گنجینه و یادگار ایشان دانست و افزود: در کتابخانه عمومی نجف بالغ بر هفتاد هزار کتاب چاپی و پنج هزار و هشتصد کتاب خطی نفیس وجود دارد و روح کتابخانه، مصحفی است که امیرمؤمنان(ع) نوشته­اند، امام حسن(ع) آن را اعراب­گذاری کرده­اند و مصحف دیگری که به حضرت امام جعفر صادق(ع) منسوب است.

 

وی در ادامه گفت: منزل علامه امینی در نجف و روبه روی کتابخانه امیرمؤمنان(ع) قرار دارد که شرط استفاده از این منزل را برای اولادشان خدمت به کتابخانه قرار داده است.

 

نوه علامه امینی در پایان به کسانی اشاره کرد که با آگاهی از واقعیت غدیرخم با مطالعه الغدیر مستبصر شده­اند و به ولایت و دوستی امیرمؤمنان علی(ع) نائل آمده­اند./908/پ202/س

ارسال نظرات