۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۱۵۴۸۱
دبیر هیأت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی:

جشنواره فرهنگی و ادبی شاهچراغ بین‌المللی می‌شود / بزرگترین شبستان جنوب کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره فرهنگی و ادبی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و امید است که در سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.
سيد احمد رضا دستغيب، نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، سید احمدرضا دستغیب، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، پیش از امروز در جلسه هماهنگی جشن‌های دهه کرامت به بیان فعالیت‌های مربوط به حرم مطهر شاهچراغ(ع) پرداخت با اشاره به توسعه کتابخانه و موزه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره فرهنگی و ادبی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و امید است که در سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی در ادامه افزود: در مدت 5 ماه که تولیت آستان شاهچراغ(ع) با حکم مقام معظم رهبری عوض شده اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

دستغیب خاطرنشان کرد: هماهنگی و وحدت بین همه نهادها و سازمان‌ها در سطح استان از نخستین اقدامات تولیت جدید بوده و اقداماتی که پیرامون حرم مطهر صورت گرفته در دو بخش داخلی و خارجی است.

وی یادآور شد: در بخش داخلی شوراهای متعدد شکل گرفته و سازماندهی شده و تلاش شده که با استفاده از نیروهای جوان و پرنشاط کار را آغاز کند، تهیه پیش‌نویس اساسنامه حرم و کارهایی که مربوط به ساختار بود در این مدت انجام شده و در پایان 6 ماه این اقدامات نیز به پایان می‌رسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در بخش بیرونی و توسعه حرم مطهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که ساخت شبستان بزرگ امام خمینی(ره) با ظرفیت 12 هزار نمازگزار یکی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: این شبستان بزرگترین شبستان در جنوب کشور است که در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و هم چنین صحن حضرت ولی عصر(عج) از دیگر مواردی است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

دستغیب با اشاره به تسهیل در راه دسترسی به حرم مطهر با همکاری شهرداری و استانداری گفت: آزادسازی صحن شرقی یا صحن محمدی در کمتر از سه ماه انجام شده و همچنان ادامه دارد و در یک زمان‌بندی مشخص شاهد ساخت یک صحن بزرگ حد فاصل حرم سیدعلا الدین حسین(ع) و حرم احمدبن موسی(ع) هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل برخی از اماکن لازم در حرم مانند دارالضیافه، احداث دارالشفا و بیمارستان تخصصی، احداث پارکینگ، ساماندهی فضای اداری و شفاف‌سازی مالی از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) است.

نماینده مردم شیراز توسعه کتابخانه و موزه آستان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی عنوان و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار جشنواره فرهنگی و ادبی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود و امید است که در سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

دستغیب اظهار کرد: اتصال حوزه حکیم به حرم مطهر و آزادسازی موقوفات حرم از برنامه‌های آینده حرم  است که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود./919/پ202/ب

ارسال نظرات