۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۲۱۶۰۵۶
استاد حوزه و دانشگاه:

قرآن بدون تفسیر اهل بیت فهمیده نمی شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ظالمین کسانی هستند که ولایت حضرت علی(ع) را قبول نداشته باشند و اینان همان کسانی هستند که حتی با وجود تمسک به آیات قرآن به ضرر و خسران می رسند.
غدير آغازي بر ولايت عدالت محور علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اکبر رضایی استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سلسله جلسات پیرامون شرح خطبه غدیر که شب گذشته در مسجدالنبی نجف آباد برگزار شد، با بیان قسمت دوم خطبه غدیر گفت: «أَنِّی إِنْ لَمْ أُبَلِّغْ ما أَنْزَلَ إِلَی فَما بَلَّغْتُ رِسالَتَهُ» خداوند در غدیرخم به پیامبر دستور داد آن چه قبلاً نازل شده است، مأمور به علنی کردن و بیان آن در میان مردم هستی.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در این قسمت خطبه، به ویژگی های خلیفه بعد از خود با بیان آیاتی از قرآن چون «إِنَّما وَلِیُّکُمُ الله وَ رَسُولُهُ ... وَیُؤْتونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» که زکات دهنده در حال رکوع را ولی معرفی کرده است که به تصریح شیعه و سنی این شخص کسی جز حضرت علی(ع) نیست، اشاره کرد. 

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان داشت: یکی از شبهاتی که در رد ولایت حضرت علی(ع) وارد می کنند این است که چگونه حضرت در هنگام بیرون آورده شدن تیر از پایش در حال نماز متوجه این امر نشده ولی حضور سائل را در نماز متوجه شده و به او انگشتر خود را داده است.

 

وی در ادامه افزود: طبق آیات 105 سوره توبه و 27-26 سوره جن خداوند علم به غیب را نه فقط به خود که به رسولان و مؤمنان نیز نسبت داده است و حضرت علی در هر دو حالت عالم به تمام هستی و ناظر به همه احوال و تدبیر کننده امور عالم است و چیزی بر او پوشیده نیست و بسیاری از برداشت های ما به خاطر اشتباه تفسیر کردن این وقایع تاریخی است.

 

این کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به این قسمت خطبه که پیامبر می فرماید «أَنَا أُبَیِّنُ لَکُمْ سَبَبَ هذِهِ الْآیَةِ» افزود: تنها پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت هستند که مبین آیات قرآن کریم هستند و قرآن بدون عترت، چیزی جز گمراهی به همراه نخواهد داشت چنان که چندین مرتبه در اواخر عمرشان در ذیل حدیث ثقلین به آن اشاره کرده است. 

 

وی در ادامه بیان داشت: طبق آیات قرآن و حدیث ثقلین، ظالمین کسانی هستند که ولایت علی را قبول نداشته باشند و اینان همان کسانی هستند که حتی با وجود تمسک به آیات قرآن به ضرر و خسران می رسند و همین قرآن سبب گمراهی آنها می شود چون قرآن بدون تفسیر اهل بیت فهمیده  نمی شود./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات