۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۱۶۱۱۱
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

بقاع متبرکه بهترین پایگاه گسترش فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: بقاع متبرکه پایگاه‌های معنوی خوبی برای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی بین جوانان و نوجوانان است که باید از این ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.
حجت الاسلام عليزاده مديرکل اوقاف استان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که توسعه و عمران بقاع متبرکه نیازمند مشارکت خیران است، گفت: اوقاف تمام توان خود را در بکارگیری از مشارکت خیران در توسعه پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه استفاده می‌کند.

 

 وی با اشاره به این که اجرای پروژه‌های عمرانی بقاع امامزادگان یکی از دغدغه‌های اوقاف به شمار می‌رود، بیان داشت: افزایش سطح خدمات‌دهی بقاع متبرکه به زائران و مسافران یکی از برنامه‌های اوقاف است که مورد تاکید نماینده ولی فقیه در مازنداران و رییس سازمان اوقاف این استان قرار دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر این که امام زادگان و بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود، ادامه داد: در شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم که ترویج فرهنگ اسلامی و توسل به سیره گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) و استفاده از امام زادگان و اماکن متبرکه می تواند در مقابله با دشمنان اثرگذار باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، افزود: افزایش سطح برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه مازندران یکی دیگر از مسائل مورد توجه اوقاف است که در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

 

وی به اجرای طرح مودت در بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و گفت: طرح مودت در راستای نشان دادن محبت مردم به اهل‌بیت (ع) و کمک نقدی و غیرنقدی مستقیم است که در بقعه مورد نظر خیر هزینه می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده، ادامه داد: طرح مودت توسط هیئت امنا و امین بقاع متبرکه با دعوت از خیرها، بانیان و مسؤولان به منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی، برنامه‌ها، تبادل نظر و یافتن راه‌کارهای همکاری و مشارکت، ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه، رشد و تسریع در ساخت و ساز و توسعه بقاع متبرکه و دیگر امور برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح مودت در 18 شهر استان مازندران خبر داد و گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی خیران به بقاع متبرکه مازندران اختصاص داده شده است.

 

وی تصریح کرد: این مقدار اعتبار در بقاع متبرکه مازندران در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یکی از حوزه‌های فعالیت اوقاف در اماکن متبرکه است، گفت: در صورت توجه هرچه بیشتر به بقاع متبرکه استان می‌توان برای ایجاد صنعت گردشگری مذهبی گام‌های موثری برداشته شود.

 

حجت الاسلام علیزاده، افزود: بقاع متبرکه و امام زادگان پایگاه‌های معنوی خوبی برای گسترش فرهنگ اسلامی و دینی بین جوانان و نوجوانان است که باید از این ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات