۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۶۱۶۰
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

تربیت مسجدی راه مقابله با ناتوی فرهنگی است/ امروز لیله القدر تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران تقویت مساجد را اساسی‌ترین راه مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن دانست و گفت: صددرصد شهدای ما که شهادت را انتخاب کرده و در جبهه‌ها نقش مؤثری داشتند از پایگاه مسجد برخواستند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان توليت مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شامگاه بیست و یکم مردادماه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه اطلاع رسانی و رسانه این مکان مقدس خواستار خدمت خبرنگاران برای نظام اسلامی شد.

 

وی گفت: ما اکنون در پیچ تاریخی سرنوشت سازی قرار داریم، پیچی که نمونه و نظیر آن در تاریخ وجود نداشته است؛ امروز شرایط از تمام دوران‌ها حساس‌تر و خطیرتر است؛ دنیای امروز پر از عمرو عاص‌ها و معاویه‌ها است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر این‌که حتی شرایط دهه کنونی انقلاب از دهه نخست آن سخت‌تر است، بیان داشت: در زمان امام راحل سه عنصر ماهواره‌، اینترنت و موبایل که بیشترین کاربرد آن در دست دشمن بوده و نقش کلیدی را در مبارزه علیه انسانیت، اسلام و انقلاب ایفا می‌کند وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: امروز سازمان‌های جاسوسی عریض و طویلی با میلیاردها دلار بودجه و ده‌ها هزار کارشناس نخبه مشغول برنامه ریزی علیه اسلام ناب هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که در دهه نخست انقلاب تمام ساز و کارهای دنیا استکبار به ویژه آمریکا در جمهوری اسلامی ایران فروپاشید، هشدار داد: متأسفانه مستکبران به تدریج و پس از چندین سال سازماندهی و چینش نیروهای خود را تجدید، تقویت و ساماندهی کردند.

 

وی تصریح کرد: چه بسا بتوان امروز را به لیله القدر تاریخ اسلام تشبیه کرد؛ لیله‌ القدری که عمل صالح در آن بیشتر از هزار ماه است؛ مسلما کوتاهی و سکوت نیز در این شرایط حساس نقش مخروبی بیشتری خواهد داشت.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این‌که قرآن کریم مواجه شوندگان با گناهان را به سه گروه مباشران، سکوت‌کنندگان و موضع‌گیران تقسیم می‌کند، اظهار داشت: تنها گروهی موضع گیرنده در برابر گناه و فساد اهل نجات هستند.

 

وی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مراتب مختلفی دارد که امام راحل بالاترین منکر را حاکمیت طاغوت و بالاترین معروف را تشکیل حکومت اسلامی می‌دانستند؛ از این‌رو حفظ حکومت اسلامی نیز از اوجب واجبات بوده و تضعیفش نیز بالاترین گناه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب، عامل تمام گرفتاری‌های جهان اسلام را غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته و مبارزه با مستکبر را بهترین معروف خواند، گفت: البته منافات ندارد که با گناهان کوچک نیز باید برخورد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز ایجاب می‌کند که برای دفاع از اسلام، انقلاب، نظام و ترویج معارف دینی کمر همت را بسته و تلاش جدی‌تری داشته باشیم.

 

تربیت مسجدی رمز پیروزی انقلاب اسلامی

 

تولیت مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود تقویت جایگاه مساجد را مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه برای تقویت نظام اسلامی خواند و بیان داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند «‌مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید».

 

وی یادآور شد: نخستین کار پیامبر(ص) در مدینه تأسیس مسجد بود؛ انقلاب اسلامی نیز از مسجد پا گرفته و به نتیجه رسید؛ دفاع مقدس از پایگاه‌‌های مسجد به پیروزی رسید؛ صددرصد شهدای ما که شهادت را انتخاب کرده و در جبهه‌ها نقش مؤثری داشتند از پایگاه مسجد برخواستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان از مساجد به عنوان بزرگ‌ترین پشتوانه‌ جبهه‌ها نام برد و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند «در زمانی که آفت‌ها و تباهی‌ها بر مردم فرو می‌بارد، تنها اهل مسجد در عافیت و سلامت می‌مانند»، آیا این روایت اشاره به زمان ما نیست که امواج فساد از طریق ماهواره‌ها بر سر جوامع و بشریت می‌بارند.

 

وی تأکید کرد: تقویت پایگاه‌های مساجد اساسی‌ترین راه مقابله با تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن است، چرا که تربیت شدگان آن بی بند بار نیستند؛ مگر محصول و خروجی مسجد بد حجابی است.

 

تولیت مسجد مقدس جمکران سوق دادن جامعه به سمت مساجد را از مصادیق بهترین عبادت و عمل صالح برشمرد و بیان داشت: هر چه داریم از قشر مسجدی است.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس باید وظیفه خود را شناخته و به بهترین شکل آن را انجام دهیم، حبیب‌بن مظاهری گونه رفتار کنیم نه همانند توابین؛ وظیفه خود را در زمان خود انجام دهیم، بنده یکبار هم ندیدم امام راحل کار امروزشان را به فردا موکول کنند، ایشان همیشه حاضر و پا در رکاب برای خدمت به اسلام بودند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان از مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع نام برد و بیان داشت: تمام مخلوقات در سایه برکات امام زمان(عج) که واسطه خیر خدا هستند روزی داده می‌شوند.

 

وی افزود: از خدا بخواهیم که تمام کارهای ما برای کسب رضای او باشد، سرباز مخلص امام زمان(عج) باشیم؛ چرا که سعادت دنیا و آخرت افراد بستگی به آن دارد./993/پ201/س

ارسال نظرات