۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۶۷۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ وقف زمینه ساز احیای ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر وقف به درستی در جامعه تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است و اگر تبلیغ نشود ضرر و زیان بزرگی متوجه جامعه خواهد شد.
نماينده مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در بازدید از اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بهشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در دین مبین اسلام، گفت: جایگاه وقف در اسلام وشرع مقدس رفیع بوده و مسؤولیت در این کار بسیار حساس است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: واقفان خیراندیش با نیات خالص اموال و دارایی‌های خود را وقف کردند و ما امین موقوفات هستیم و امیدواریم امانتدار خوبی برای واقفان نیک‌اندیش باشیم و در راستای اجرای ارزنده نیات واقفان گام برداریم.

 

امام جمعه بهشهر، افزود: وقف نیاز به گسترش بیشتری در جامعه دارد و اگر این امر مهم تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است که باید در راستای آن گام برداشته شود، گفت: مسؤولان و همه مردم برای حفظ و احیای موقوفات و ترویج وقف در جامعه باید تلاش کنند و نیاز فعلی جامعه این امر را اقتضا می کند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: اگر وقف به درستی در جامعه تبلیغ و گسترش پیدا کند زمینه‌ساز احیای ارزش‌های اسلامی و دینی است و اگر تبلیغ نشود ضرر و زیان بزرگی متوجه جامعه خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری اسلام را دینی آینده نگر و هدف مدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف، راهی در جهت تامین آینده و گذشته انسان است و باید به گونه ای عمل شود که خیر و برکت به همراه داشته باشد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این‎که وقف یک فرهنگ دینی است، افزود: برای ترویج این سنت حسنه اسلامی باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد تا در آینده شاهد تقویت میزان موقوفات در کشور باشیم. 

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری شناسایی موقوفات را زمینه ساز احیای موقوفات و عمل به نیات واقفان دانست و تصریح کرد: اجرای دقیق نیت واقفان باید از جمله اولویت‌های اوقاف قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمد هادی بهرامی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های اوقافی و بقاع متبرکه ، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در احیای موقوفات و حفظ و ترویج فرهنگ وقف و تکریم امامزادگان نیاز به حمایت همه علما ، روحانیان ، مدیران و مردم دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات