۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۶۷۶۸

پیاده روی به عشق زیارت شاه‌چراغ باید به یک سنت ماندگار تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خواستار توجه ویژه مسؤولان و تشکل‌ها و نهادهای مختلف مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و سالروز ولادت شاه‌چراغ(ع) شد.
حرم شاهچراغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل پور در جلسه هماهنگی مسؤولان کاروان پیاده حرم مطهر که با عنوان کوچ عاشقانه با حضور مسؤولان متولی از شهرستان‌های مختلف استان فارس برگزار شد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم پیاده روی و حرکت سیل مشتاقان احمدبن موسی(ع) به طرف شیراز است و باید این مهم به سنتی ماندگار تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه متولیان برنامه پیاده روی به سمت حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) علمداران عشاق هستند، گفت: افرادی که برنامه ریز پیاده روی اربعین حسینی(ع) بودند افرادی همانند شماها بودند و باید طوری برنامه ریزی کنیم که بعد از سال‌ها پیاده روی به سمت شاه‌چراغ(ع) به عنوان صدقه جاریه باقی بماند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: مقام این حرکت و زیارت همانند حرکت عظیم پیاده روی اربعین با صفا است و انسان در هر قدمش افکار معنوی را دنبال می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شب شش ذی‌القعده (10 شهریور ماه 93) شاهد خروش سیل هزاران نفر از اهالی خداجو و محب امیر دل‌ها حضرت احمد بن موسی(ع) خواهیم بود که پای پیاده از شهرها و روستاهای فارس به پابوس این امامزاده واجب التکریم مشرف شده‌اند.

 

رییس حوزه تولیت آستان مقدس با بیان اینکه امنیت در تمامی مسیرها برقرار و گروه‌های امداد پزشکی کاروان را همراهی می‌کنند بیان داشت: در بدو ورود به شهر شیراز از 4 مسیر مواصلاتی مسؤولان جهت استقبال از زائران حضور می بایند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل پور افزود: در شب بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) همه زائران در جشن این امامزاده واجب التکریم حضور یافته و در ضیافت شام مهمان دارالضیافه حضرت می‌شوند.


گفتنی است؛ در این نشست هماهنگی‌های لازم جهت حرکت کاروان‌های پیاده از شهرستان‌های مختلف استان فارس به سمت شیراز و بارگاه حضرت احمدبن موسی(ع) انجام شد./919/پ202/ب4

ارسال نظرات