۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۱۷۰۷۴
صبح امروز در مشهد؛

نخستین هم‌اندیشی نقش حوزه علمیه و بسیج در مدیریت جهادی عرصه فرهنگ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم اندیشی مدیران حوزه علمیه، مسؤولان نمایندگی ولی فقیه و بسیج طلاب کشور با حضور آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد.
نخستین هم‌اندیشی نقش حوزه علمیه و بسیج در مدیریت جهادی عرصه فرهنگ برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مشهد، حجت‌الاسلام علی رضایی، مسؤول بسیج طلاب کشور صبح امروز در نخستین هم اندیشی مدیران حوزه علمیه، مسؤولان نمایندگی ولی فقیه و بسیج طلاب کشور که با عنوان «نقش حوزه علمیه و بسیج در مدیریت جهادی عرصه فرهنگ» در محل هتل خاتم برگزار شد، گفت: پس از تشکیل بسیج در اوایل انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، اولین قشر بسیجی که تشکیل آن با تأکید ایشان صورت گرفت، بسیج طلبه و دانشجو بود.

 

وی افزود: امام راحل(ره) تأکید داشتند که فرزندان انقلاب به هیچ وجه نگذارند ایادی آمریکا و شوروی به دانشگاه و حوزه وارد شوند که این مهم تنها با تشکیل بسیج در این دو نهاد، تحقق پذیر بود.

 

حجت الاسلام رضایی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج طلاب در سطح کشور خاطرنشان کرد: بسیج طلاب تا امروز قریب به 120هزار طلبه بسیجی را در 105 حوزه مقاومت و 1336 پایگاه مقاومت سازماندهی کرده است.

 

مسؤول بسیج طلاب کشور ادامه داد: از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد مقدس می‌توان به راه‌اندازی سایت‌های مختلفی برای حوزه‌های مقاومت در استان‌ها برای ورود جدی به فضای مجازی و اعزام سالانه بیش از 16500 طلبه مبلغ به کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد که این رقم در سال گذشته با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی به حدود 38‌هزار مبلغ رسیده است.

 

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام ملک دار، مسؤول دبیرخانه بسیج طلاب کشور گزارشی از روند شکل‌گیری و فعالیت بسیج طلاب ارائه و اظهار کرد: این هم‌اندیشی با هدف توجیه بیشتر تفاهم‌نامه امضا شده میان حوزه‌های علمیه و بسیج طلاب و نیز استفاده از نظرات حاضران در نشست برای تقویت فعالیت‌ها برگزار شد.

 

وی افزود: کمیسیون‌های پنج‌گانه‌ای برای این هم‌اندیشی پیش‌بینی شده است که از بعد ‌از‌ ظهر امروز آغاز به کار می‌کنند و به هر کمیسیون سه موضوع برای تبادل نظر پیشنهاد شده است.

 

حجت‌الاسلام ملک دار یادآور شد: پیگیری رهنمود‌های رهبری با محوریت شعار سال، راهکار‌های بصیرت افزایی طلاب و روحانیون، راهکار‌های عملی شدن تفاهم‌نامه حوزه و بسیج طلاب، بررسی نقش بسیج طلاب در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و راهکار‌های جذب حد‌اکثری و تقویت بسیج، عناوین مورد بررسی در این پنج کمیسیون هستند.

 

مسؤول دبیرخانه بسیج طلاب کشور ضمن اعلام این خبر که اعضای این هم‌اندیشی در پایان نشست با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار می‌کنند، ابراز امیدواری کرد این هم‌اندیشی زمینه خدمت بیشتر به نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم آورد./930/پ202/ب5

ارسال نظرات