۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۷۴۲۸
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک:

مسجد محلی برای تقویت زیربنای فکری افراد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، گفت: مسجد نخستین و اصلی ترین پایگاه تجمع مسلمان است و باید این پایگاه دینی بیش از پیش تقویت شود.
حجت الاسلام سيد احمد ميرمهدي، رييس حوزه علميه امام خميني(ره) اراک

به گزارش خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک به مناسبت روز جهانی مساجد در مسجد حاج علی خیابان محسنی اراک برگزار شد، گفت: مسجد نخستین و اصلی ترین پایگاه تجمع مسلمانان است و باید این پایگاه دینی بیش از پیش تقویت شود.

 

وی ضمن تبریک روز جهانی مساجد افزود: پس از برپایی مسجد همه تجمعات در این اماکن مقدس انجام می شد و امروز نیز مسجد همواره بزرگترین و اصلی ترین پایگاه تجمع ملی و مذهبی ملت های مسلمان است.

 

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: مساجد محلی برای عبادت مسلمین و پرورش روح و جان است و نقش تربیتی در افراد دارد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام پس از ورود خود به مدینه، اولین مسجد را برای تجمع مردم در مرکز شهر احداث کرد، افزود: از آن پس مسجد محل اجتماع مسلمانان و تصمیم گیری های مهم شد.

 

انقلاب اسلامی ایران از مساجد شکل گرفت

 

رییس حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک در بخش دیگری از سخنانش به دوران انقلاب و نقش مساجد در آن دوران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با حضور و تجمع مردم در مساجد آغاز شد و در زمان جنگ نیز مساجد پایگاهی برای کمک رسانی به رزمندگان و محلی برای تجمع بسیجیان و مسؤولان برای تصمیم گیری و جمع آوری کمک های مردمی بود.

 

وی بر حفظ و حراست از این پایگاه مردمی تاکید کرد و ادامه داد: مساجد محلی برای حضور جوانان و دوری آنان از توطئه های فرهنگی دشمنان است.

  

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امروز جنگ فرهنگی ادامه دارد، بیان کرد: دشمن در دوران جنگ تحمیلی با موشک و گلوله به جنگ با ملت ایران پرداخته بود اما امروز به فرهنگ و اعتقادات ما هجوم آورده و و با افکار و ذهن نوجوانان و جوانان مرتبط است.

  

رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با بیان اینکه همه باید در این راستا آگاه و هوشیار بوده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند ادامه داد: امروز تلاش در مساجد باید برای مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

  

حجت الاسلام میرمهدی بر حضور و جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و افزود: تنها راه جذب جوانان و نوجوانان و جوانان به مساجد و آشنایی آنان با مسایل دینی و آگاه کردن آنان از توطئه های دشمنان است.

 

مساجد محلی برای تقویت زیربنای فکری افراد است

 

رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: مسجد جایگاه اصلی برای تقویت زیربنای فکری افراد است و این کار به واسطه عبادتی است که در آن برپا می شود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: اگر مساجد جایگاه اصلی خود را در زندگی افراد پیدا کنند افزون بر پرورش روح و جان، نقش تربیتی نیز برای آنها به همراه دارد.

 

تاکید ارتباط موثر ائمه جماعت با جوانان

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتباط موثر ائمه جماعت و روحانیان مساجد با جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات و روحانیون باید خلق خوش داشته باشند چرا که این امر راهی برای جذب جوانان به مساجد است.

 

حجت الاسلام میر مهدی ادامه داد: ائمه جماعات و روحانیان و خانواده ها باید فرهنگ حضور در مسجد و نماز جماعت را به نسل جوانان و نوجوان به عنوان یک پایگاه دینی آموزش دهند./998/د102/ب4

ارسال نظرات