۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۱۸۴۳۳
امام جمعه قم:

دولتمردان توصیه‌های رهبری را جدی بگیرند/ رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود نرسید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت تدبیر و امید، خواستار عمل دولتمردان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب شد و گفت: در طول این مدت دولت خدمات خوبی انجام داده که می‌توان ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم و طرح نظام سلامت را از جمله مهم‌ترین کارهای آن برشمرد.
نمازجمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با تبریک هفته دولت خواستار الگوگیری دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر شد و اظهار داشت: ساده زیستی، دوری از هوای نفس و حرکت برای کسب رضای خدا از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهیدان بودند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دولتمردان گفت: ایشان در این دیدار ضمن بیان نکات برجسته، دولتمردان را بر حفظ جهت‌گیری و روحیه انقلابی، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، تقویت رشد علمی، موضع گیری صریح در برابر مستکبران، دادن آمارهای دقیق به مردم، دوری از حاشیه سازی، پیگیری کار مردم و دوری از خطوط قرمز تأکید کردند؛ توصیه‌های مهم رهبری باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

 

امام جمعه قم ارزیابی خود درباره عملکرد دولت تدیبر و امید را نیز این‌گونه بیان داشت: در طول این مدت دولت خدمات خوبی انجام داده که می‌توان ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه، کنترل تورم و طرح نظام سلامت را از جمله مهم‌ترین کارهای آن برشمرد.

 

وی ادامه داد: برای تمام دولتمردان آرزوی توفیق داریم؛ در قم نیز تلاش‌های قابل تقدیریی از سوی مسؤولان صورت گرفته است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در غزه بیان داشت: خروجی حوادث غزه قهرمانی و پیروزی برای ملت فلسطین و مقاومت بود؛ چرا که کشتن زن و کودک در جهان امروز پیروزی تلقی نمی‌شود.

 

وی تصریح کرد: اهداف اسرائیل غاصب از حمله به سرزمین‌های اشغالی خلع سلاح مردم فلسطین، جلوگیری از شلیک موشک‌ها، ویران کردن تونل‌ها، شکستن اراده مردم و تنگ‌تر کردن محاصره بود که به هیچ یک از این خواسته‌های خود نرسید.

 

مدیر حوزه‌های علیمه سراسر کشور با اشاره به این‌که آتش بس سبب ننگ و شکست رژیم صهیونیستی شد، تأکید کرد: برخی از مسؤولان این رژیم اعتراف می‌کنند که این آتش بس ننگی برای اسرائیل غاصب است؛ به تعبیر خودشان رژیم صهیونیستی در اوج ضعف شکست خورد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز بانکداری اسلامی نیز خاطرنشان کرد: بانک‌ها نباید به صورت بنگاه اقتصادی باشند بلکه رسالت آن‌ها باید رونق تولید باشد که متأسفانه در هر دو موارد می‌لنگنند.

 

وی در پایان به هفته حج اشاره کرد و این فریضه الهی را از جمله مهم‌ترین ارکان اسلام دانست و گفت: حج افزون‌بر بعد اجتماعی بعد سیاسی نیز دارد که بعد سیاسی آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت./993/پ202/ج

ارسال نظرات