۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۹۲۵۲
آیت الله طبرسی:

جشنواره نامه ای به امام رضا فرصتی برای ترویج سیره رضوی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در ساری گفت: ولایت مداری مردم ایران و تبعیت از ولایت فقیه مرهون حضور امام رضا(ع) درایران و از برکات وجود بارگاه آن امام همام در این منطقه است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری نامه ای به امام رضا(ع) گفت: برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در کشور باید انعکاس دهنده سیره عملی، اخلاقی و عرفانی ائمه معصوم (ع) به ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) را رویداد مهم فرهنگی و مذهبی دانست و خواستار برگزاری باشکوه این جشنواره در استان  شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که وجود بارگاه منور حضرت امام رضا(ع) در ایران موجب افتخار و سربلندی ملت است، تصریح کرد: باید در تلاش باشیم تا بهره ارزنده ای از این داشته های گرانقدر برای خود فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که وجود حرم امام رضا(ع) به عنوان افتخاری ارزنده برای ما ایرانیان است، ادامه داد: در سال میلیون ها ایرانی وظیفه خود می دانند که به پاس این نعمت الهی به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شوند.

 

آیت الله طبرسی افزود: در برگزاری جشنواره رضوی بایدعمق بخشی و تبیین علوم و معارف امام رضا(ع) را مدنظر قرار داد که نقش ارزنده ای در راستای معرفی این امام بزرگوار برای آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سخنی از امام رضا(ع)، گفت: اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیبا است حتما از کلام ما پیروی می کنند که ما وظیفه داریم تا در این راستا کوشا باشیم.

 

امام جمعه ساری، تصریح کرد: بدون شک همه کسانی که در این جشنواره شرکت کرده اند به نوعی برگزیده این رویداد فرهنگی هستند چرا که در مسیر رضای خداوند قدم برداشته و در نزد حضرت حق از اجر و پاداش برخوردار هستند.

 

وی بیان داشت: این جشنواره می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها باشد که به واسطه آن پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شناسایی می‌شوند.

 

آیت الله طبرسی افزود: زندگی ائمه اطهار(ع) به درستی شناخته نشده و ارج و منزلت آنان حتی در شیعیانشان پوشیده مانده است که باید تلاش کرد تا مردم و مسؤولان بیش ازپیش با سیره عملی ایشان آشنا شوند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: ولایت مداری مردم ایران و تبعیت از ولایت فقیه مرهون حضور امام رضا(ع) درایران و از برکات وجود بارگاه آن امام همام در این منطقه است.

 

امام جمعه ساری در پایان بیان داشت: حضور مضجع شریف حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) باعث رونق فرهنگی و معنوی ایران اسلامی است که باید از آن ها به نحو شایسته ای بهره گیری کنیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات