۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۱۹۲۶۱

برگزاری 70 محفل انس با قرآن در کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ 70 محفل انس با قرآن به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و با مشارکت دیگر مراکز مستقر در مساجد برگزار شده است.
مسجد و کانون هاي مساجد

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح برنامه های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: کلاس های مختلف و تخصصی آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم در طرح اوقات فراغت کانون های مساجد برگزار می شود.


وی با بیان این‌که برنامه های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد در مراکز خانه نور، کانون تخصصی قرآن و دیگر کانون های فرهنگی هنری فعال قرآنی برگزار می شود، افزود: 180 کلاس آموزشی و 70 محفل انس با قرآن به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و با مشارکت دیگر مراکز مستقر در مساجد برگزار شده است.


هادی‌نیا تجلیل از فعالان قرآنی کانون های مساجد، حضور در نمایشگاه قرآن تبریز و محفل قرآنی تجلیل از خادمان طرح تلاوت نور مساجد استان را از دیگر برنامه های این مرگز عنوان کرد و گفت: طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیش از 300 مسجد همزمان با اجرای طرح تلاوت نور تشکیل و کرسی تلاوت قرآن کریم با دعوت از قاریان برجسته در 38 مسجد برگزار شد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اشاره به ختم قرآن کریم در 55 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری استان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان مجری طرح اوقات فراغت آسمانی ها امسال نیز پذیرای 30 هزار نفر از نوجوانان و جوانان مسجدی بودند.


وی با بیان این‌که طرح آسمانی ها در 430 باب از کانون های مساجد استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 110 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد تبریز و 320 کانون در شهرستان های استان آذربایجان شرقی شاهد اجرای طرح اوقات فراغت تابستانی با عنوان « آسمانی‌ها » هستند.


هادی نیا با اشاره به این‌که 35 عنوان برنامه قرآنی، فرهنگی، دینی، ادبی، آموزشی و پژوهشی، هنری و ورزشی در طرح آسمانی ها ارائه می شود، افزود: خدمات فرهنگی و دینی جمعی نیز در قالب اجرای مراسم مختلف و همایش برای بیش از 25 هزار نفر عرضه می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های آذربایجان شرقی برگزاری 100 اردوی فرهنگی و زیارتی و حضور در سومین نمایشگاه اوقات فراغت دستگاه های دولتی و غیردولتی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سومین نمایشگاه و جشنواره اوقات فراغت، دبیرخانه کانون های مساجد به همراه دهها فعال فرهنگی دولتی و غیردولتی به ارائه عملکرد خود در راستای اوقات فراغت پرداخته است.


وی در پایان از اعزام فعالان مسجدی استان در دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی به مقصد مشهدمقدس خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف ارایه آموزش‌های فرهنگی، تربیتی، معرفتی، اجرایی و بصیرتی ویژه برگزیدگان کانون های مساجد سراسر کشور برگزار شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات