۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۱۹۲۹۷

دوره دوم هفتمین همایش اندیشه های آسمانی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از آغاز دور دوم هفتمین همایش «اندیشه های آسمانی» در مشهد مدیران کانون های مساجد کشور و فعالان فرهنگی روستایی خبر داد.
افتتاح دوره انديشه هاي آسماني در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دوره دوم هفتمین همایش «اندیشه های آسمانی»، دوازدهم شهریورماه با حضور 700 نفر از مدیران کانون های مساجد کشور و فعالان فرهنگی روستایی آغاز به کار کرد.

 

محمد رضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به تشریح به برنامه های هفتمین دوره این همایش پرداخت و اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره ها فراگیر کردن گفتمان مسجد طراز اسلامی است.

 

وی با بیان این که مدیران کانون های مساجد و فعالین فرهنگی روستایی در این دوره ها با توجه به ساختار مفهومی در سه محور معنویت انقلابی، معرفت دینی و خودسازی در کارگاه های آموزشی شرکت می کنند، تصریح کرد: در این دوره های آموزشی مبانی جبهه شناسی و ابزار شناسی فرهنگی در راستای آشنایی مدیران با این مقوله های فرهنگی بررسی می شود.

 

جعفری در ادامه با بیان این که یکی از مأموریت های کانون های مساجد احیای گفتمان مسجد طراز اسلامی است، افزود:  این موضوعات براساس مهندسی مشخصی که از سوی رهبر معظم انقلاب ارایه شده است، مؤولفه های آن استخراج شده است و در اختیار مدیران و فعالین فرهنگی کانون های مساجد قرار می گیرد.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشور در ادامه اهداف برگزاری همایش اندیشه های آسمانی، گفت: تبادل تجربیات، شناسایی ظرفیت ها و اولویت بندی کردن موضوعات فرهنگی و رفتن به سراغ اولویت ها که همان اولویت جهانی است، از دیگر اهداف برگزاری این همایش ها است.

 

وی  تصریح کرد: هفتمین دوره همایش اندیشه های آسمانی با حضور 3 هزار و 500 نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس با سابقه فعالیت پنج ساله و فعالان فرهنگی روستایی از هفتم تا 29 شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی برگزار می شود.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های مساجد کشوردرباره دیگر سرفصل های های این کارگاه های آموزشی نیز یادآور شد: انقلابی بودن، معنای انقلابی بودن، ویژگی های فرد انقلابی، شخصیت انقلابی و اسلام های متضاد با آن، فرهنگ و کار فرهنگی، دغدغه های فرهنگی، آرایش فرهنگی، جبهه فرهنگی، توقع از جبهه فرهنگی، تشکیلات انقلابی، معنای تشکیلات، ویژگی های یک تشکیلات کارآمد، راز ماندگاری تشکیلات، تشکیلات انقلابی از جمله سرفصل های این همایش ها است.

 

وی درباره دیگر عناوین سرفصل ها ادامه داد:: عقل معاش با سبک زندگی، معنای عقل معاش، جایگاه عقل معاش در مراحل تحقق اهداف انقلاب، عقل معاش انقلابی برگرفته از سیره اهل بیت (ع)، الگوها، آشنایی با سیره شهدا به عنوان مصادیق رهیافتگان به عقل معاش حسینی، آشنایی با اندیشه های رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و امام موسی صدر از جمله دیگر سرفصل ها است.

 

گفتنی است، دوره دوم هفتمین همایش اندیشه های آسمانی با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، همدان و خراسان جنوبی است./934/پ202/ب5

ارسال نظرات