۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۱۹۳۳۷
حجت الاسلام رفیعی:

شکر چهره زیبا حفظ عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه شکرگزار بودن از طریق ترک محرمات و انجام واجبات دینی شکل می‌گیرد، گفت: چهره زیبا یکی از نعمت‌های الهی است و شکر این نعمت با حفظ حجاب و عفاف بدست می­آید.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی، چهارشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س)، به تبیین ویژگی‌های انسان مؤمن پرداخت و با اشاره به اهمیت کمک و احسان به مردم گفت: انفاق و کمک به مردم باید سریع، بی‌منت باشد و انفاق کننده احسانش را ناچیز و بی‌ارزش بداند.

 

وی افزود: از امام رضا(ع) پرسیدند که بهترین بنده نزد خداوند چه کسی است؟ ایشان جواب دادند: کسانی که بعد از خدمت به مردم خوشحال می‌شوند، پس از انجام گناه توبه و استغفار می‌کنند، در سختی‌ها و مشکلات شکایت نمی‌کنند، شکرگزار نعمت­های الهی هستند و زمانی که به آنها بدی می­شود عفو و گذشت می­کنند، آن­ها مقربان درگاه الهی هستند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تُبْطِلُواْ صَدَقَاتِکُم بِالْمَنِّ وَالأذَی» گفت: یکی از چیزهایی که ثواب انفاق و صدقه را از بین می‌برد، منت و اذیت کردن شخص مقابل است؛ در احادیث آمده است که صدقه و انفاق نکردن بهتر از صدقه و انفاقی است که با منت و اذیت کردن همراه باشد.

 

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه به اهمیت توبه بعد از هر گناه اشاره کرد و افزود: اگر انسان بعد از هر گناهی طلب مغفرت کند، خداوند گناه او را می‌بخشد.

 

 وی با بیان این که برخی‌ها به گناهانشان افتخار می‌کنند و به توجیه اشتباهات خود می‌پردازند، گفت: خطا و گناه زشت است ولی توجیه کردن گناه و کوچک شمردن گناه از آن زشت‌تر می­باشد.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیامبران مرتکب گناه نمی­شدند ولی خطا و اشتباه می‌کردند، در قرآن اشتباهاتی به پیامبران نسبت داده شده است، ولی همه پیامبران بعد از خطا و اشتباهشان توبه می­کردند.

 

وی در ادامه به اهمیت شکرگزاری برای هر نعمت اشاره کرد و گفت: شکرگزار بودن از طریق ترک محرمات و انجام واجبات دینی شکل می‌گیرد؛ شکرگزار بودن، نعمت‌ها را افزایش می‌دهد.

 

 عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: نعمت­های الهی منحصر در نعمت‌های ظاهری و مادی نیست، بلکه شامل نعمت‌های باطنی، محسنات اخلاقی و روحی نیز می­شود.

  

حجت‌الاسلام رفیعی ابراز کرد: چهره زیبا یکی از نعمت‌های الهی است و شکر این نعمت با حفظ حجاب و عفاف بدست می­آید./998/پ202/ی

ارسال نظرات