۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۹۴۳۳
سرپرست حجاج ایرانی:

مشکلات جهان اسلام با وحدت و رهبری واحد رفع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی جهان اسلام به سبب نداشتن رهبری مدیر و مدبر است، به سخنان یکی از علمای اهل سنت اشاره کرد و گفت: جهان اسلام نیازمند داشتن رهبری واحد و وحدت حول مشترکات است.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه حج از پایه‌ها و ارکان دین مقدس اسلام است، گفت: اگرچه ولایت مهم‌ترین پایه دین اسلام به شمار می‌رود، اما حج مایه قوام دین است.
 
وی فراخوان حضرت ابراهیم (ع) برای حضور مردم در کنار بیت الله الحرام را همیشگی و تا آخرین روزی که مسلمانی روی کره خاکی زندگی می‌کند دانست و افزود: روح و جان آدمی در کنار خانه خدا آرام می‌گیرد و انسان‌ها به خدا متصل شده و رنگ خدایی می‌گیرند؛ رنگ خدایی هرگز پاک نمی‌شود و پس از آن در صورت مراقبت کمرنگ نمی‌شود.
 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه از حج باید شعاع نورانی اسلام به جهان بتابد و قلب‌ها را نورانی و به خود معطوف کند، اظهار داشت: امنیت موجود در حج در هیچ کجای سطح جهان وجود ندارد و هیچ فرد مسلمانی در حال احرام حتی نمی‌تواند به خود آسیبی برساند و یا یک پشه کوچک را آزار دهد.
 
وی تصریح کرد: شهر مکه در منطق اسلام به گونه‌ای طراحی شده است که همه آنجا از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در امنیت کامل هستند؛ جدال و کشمکش در حج نیست، هیچ‌کس حق جدال ندارد و همه باید پیرو حقیقت باشند؛ مکه شهر آری از سلاح و خشونت است، شهری که همه متوجه خدا بود و در امور معنوی متمرکز هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه به ارائه چند نکته مهم درباره حج امسال پرداخت و گفت: با توجه به ویژگی‌های حج باید تلاش کنیم تا فریضه و موسم حج به محور وحدت امت اسلامی تبدیل شود و کانونی برای همه مسلمانان گردد تا در زمینه توسعه وحدت در جهان اسلام تلاش کنند.
 
وی با بیان اینکه جهان اسلام گرفتار تفرقه شده و جریان تکفیری‌ها لکه ننگینی به دامن اسلام و مسلمانان شده است، گفت: حرکت‌های زشت تکفیری‌ها ، قتل و خونریزی گسترده‌ای که به نام اسلام انجام داده‌اند سبب شده تا چهره اسلام در سطح بین‌الملل آسیب ببیند، ‌باید در حج مراقب این فتنه بزرگ باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر عدم ورود مسائل مذهبی و فرقه‌ای به حوزه حج و زیارت اظهار داشت: توطئه‌های فرقه‌ای و مذهبی حربه اجانب و استکبار است تا جهان اسلام را به خود مشغول کرده و در پرتو آن منابع اسلامی را غارت و سرمایه‌های ملت‌های مسلمان را نابود کنند.
 
وی با بیان اینکه کانون وحدت امت اسلامی نباید به کانونی برای تفرقه تبدیل شود بر جدا کردن وهابیت از اهل سنت و فرق اسلامی تأکید کرد و افزود: جهان اسلام علاقه گسترده به اهل بیت دارند و بیشتر علمای اهل سنت نسبت به تندروی‌ها و حرکات متحجرانه وهابیت احساس ناراحتی می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خواستار وحدت حول مشترکات شد و با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی جهان اسلام با وحدت مرتفع خواهد شد، ابراز کرد: در دیداری که با یکی از علمای اهل سنت خارج از ایران داشتم، وی دلیل گرفتاری جهان اسلام را نداشتن رهبری صحیح دانست و گفت که شما این رهبری را دارید.
 
سرپرست حجاج ایرانی افزود: این عالم اهل سنت به من گفت که ما حاضر به بیعت با رهبر معظم انقلاب هستیم؛ حاضریم بیعت کنیم که ایشان رهبری جهان اسلام را بپذیرند؛ معیارهای ما مشخص است؛ قانون اساسی ما منطبق بر قرآن، سنت و رهبری واحد باشد و همه در زیر چتر جهان اسلام قرار گیرند.
 
وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «کاری کنید مردم دنیا ما را دوست داشته باشند و دشمنی ما را دامن نزنید، بهره‌برداری درست از حج را سبب تحقق این ایده دانست و از کسانی که توفیق تشرف به حج را پیدا نکردند خواست فرصت‌های ماه ذیقعده، ذیحجه،‌ دعای عرفه،‌ روز عید قربان و عید غدیر را قدر بدانند./920/پ202/ج
ارسال نظرات