۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۱۹۸۵۴
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

طلاب از فضای مجازی برای ترویج دین استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بر لزوم توجه به فضای مجازی جهت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی تاکید کرد و گفت: فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است و نباید اجازه دهیم تا دشمنان از آن علیه مسلمانان استفاده کنند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه اردبیل، مراکز علمی را اصلی ترین و مهم ترین مرکز خدمت گذاری به جامعه خواند و گفت: مراکز علمی که در آن گسترش و توسعه مباحث دینی و اصلاح اخلاق و رفتار انجام گیرد مهم ترین و بزرگ ترین خدمت را به خلق انجام می دهد.

 

وی افزود: امروز بشر نیازمند اصلاح در رفتار و برخورد و اخلاق است چرا که بشریت امروز شاهد رفتارها و اخلاق های ناپسند و فجیع در برخورد با انسان ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: فجایع و کشتارهایی که امروز در نقاط مختلف جهان شاهد آن هستیم همگی به علت نبود اخلاقیات در جهان است که امروز نیازمند اصلاح اخلاق و رفتار در جهان هستیم.

 

امام جمعه اردبیل، با اشاره به مقدس بودن تحصیل و علم آموزی در حوزه های علمیه، تصریح کرد: افرادی که در این مکان مقدس حضور دارند کار خطیری بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: طلابی که به واسطه تحصیل و خدمت به خلق وارد حوزه های علمیه می شوند باید بدانند که هیچ کاری تا این اندازه با ارزش نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تاکید کرد: طلاب و روحانیان باید به قداست کار و علم آموزی خود اعتقاد قلبی داشته باشند و این کار را با کارهای دیگر مقایسه نکنند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: آن چیزی که ابدیت و آخرت ما را می سازد همین علم آموزی و گسترش مباحث علمی و دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، اظهار داشت: گسترش مباحث دینی در جامعه از سوی عالم دینی همانند احیاء نفس است و در جهان آخرت نیز ثواب و اجر احیای نفس به علما داده می شود.

 

وی با تاکید بر لزوم اهمیت به زمان در زندگی طلاب، خاطرنشان کرد: فرصت های کوچک در زندگی انسان نقش مهمی دارند چرا که این فصت ها می توانند در رشد و پیشرفت انسان بسیار با اهمیت باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، در ادامه سخنان خود بر لزوم آگاه سازی جامعه در برابر افکار مسموم از سوی طلاب و روحانیان، تاکید کرد و گفت: امروز عده ای با حمایت های کشورهای استکباری با نام دین و اسلام تیشه بر ریشه اسلام حقیقی می زنند که توجه به این مباحث و آگاه سازی جامعه باید در اولویت کار حوزه های علمیه قرار داشته باشد.

 

امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم فراگیری علوم مختلف در کنار دروس حوزوی، افزود: طلاب افزون بر تحصیل دروس حوزوی باید علوم مختلف دیگری را فرا بگیرند تا با استفاده از آن بتوانند اسلام حقیقی را در جهان گسترش دهند.

 

وی بر لزوم توجه به فضای مجازی جهت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: باید از فضای مجازی برای گسترش مباحث دینی بهره بگیریم چرا که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است و نباید اجازه دهیم تا دشمنان از آن بر علیه مسلمانان استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: فردی که بخواهد عمرش بابرکت باشد باید علوم مختلف و دروس حوزوی را با دلیل و علت تحصیل کند و طلاب حوزه های علمیه باید جستجو گر بوده و خود را عادت دهند که علت هر چیزی را جستجو کنند.

 

وی بر لزوم توجه به معنویت در کنار تحصیل دروس حوزوی نیز تاکید کرد و گفت: طلاب در کنار تحصیل علوم، باید از دروس اخلاق بهره برده و از محضر اساتید و علمای بزرگ اخلاق استفاده کنند چرا که باید تحصیل در حوزه های علمیه همراه با معنویت باشد.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: عظمت و زیبایی تحصیل در حوزه های علمیه در این است که طلبه با ورود به حوزه های علمیه نسبت به گذشته تغییری اساسی در  اخلاق و رفتار خود ایجاد کند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات