۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۲۰۵۳۶
مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس تهران:

زمینه سازی برای تحقق انسان کامل حوزوی هدف مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس تهران با تأکید بر ضرورت حمایت والدین از طلاب، گفت: این مدرسه علمیه به دنبال آن است که زمینه‌ای را ایجاد تا خروجی این مجموعه یک طلبه مطلوب در ابعاد علمی، معنوی و مهارت‌ها باشد.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ظفر قاسمی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس(فیلسوف الدوله ـ امین الدوله) تهران عصر امروز(جمعه) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 94 ـ 93 که در این مدرسه علمیه برگزار شد، با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که سرپرستی‌ها میدان مسابقه مردان است، گفت: با شروع سال تحصیلی هم یک میدان مسابقه برای مسؤولان، پدر و مادرها و طلبه‌ها به‌وجود می‌آید و کسانی که دغدغه و تلاش بیشتری داشته باشند، موفق می‌شوند.

 

وی با تأکید بر ضرورت حمایت والدین از طلاب، زمینه سازی و ایجاد فضا برای تحقق انسان جامع و کامل حوزوی را هدف اصلی و اساسی مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس مطرح کرد و گفت: این مدرسه علمیه به دنبال آن است که زمینه‌ای را ایجاد تا خروجی این مجموعه یک طلبه مطلوب در ابعاد علمی، معنوی، عصب و روان، جسمی و مهارت‌ها باشد.

 

حجت‌الاسلام قاسمی با اشاره به این‌که هر بخش و معاونتی از این مجموعه یک بُعد از ابعاد انسان جامع و کامل حوزوی را پشتیبانی می‌کند و در حال محقق کردن آن است، افزود: با توجه به این‌که هدفی که در بُعد علمی ترسیم کردیم، رسیدن به اجتهاد فقهی و اصولی است، معاونت آموزش برای رسیدن به مقدمات این هدف، برنامه ریزی و آن را محقق می‌کند.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس گفت: برای هر پایه یک مسؤول پایه داریم که مدیر آن پایه است، تمام کارهای طلبه‌های آن را پیگیری می‌کند، با آنها ارتباط دارد و برای خلأهایی که در آن پایه وجود دارد برنامه‌ریزی و آنها را برطرف می‌کند.

 

وی متخصص شدن در یکی از شاخه‌‌های علوم اسلامی را هدف ترسیم شده در معاونت پژوهش دانست و گفت: بحمدلله معاونت آموزش و پژوهش این مدرسه علمیه چند سالی که فعالیت فوق‌العاده‌ای داشته به‌طوری‌که در المپیادهای علمی حوزه علمیه استان تهران در سال تحصیلی  93 ـ 92 رتبه نخست را کسب کردیم و تمام پایه‌های تحصیلی ما رتبه کسب کردند، همچنین رتبه نخست جشنواره پژوهشی علامه حلی از آن این مدرسه علمیه شد.

 

حجت‌الاسلام قاسمی برگزاری درس اخلاق، اجرای برنامه‌های مفصل در مناسبت‌ها، را از فعالیت‌های معاونت فرهنگی این مدرسه علمیه مطرح کرد و گفت: هر شب ماه مبارک رمضان برنامه داشتیم و نود درصد شرکت کننده‌ها جوان بودند، همچنین شب‌های قدر در حدود 2000 جمعیت داشتیم که بیشتر آنها جوان بودند.

 

وی برگزاری اردوی مشهد مقدس و اردوهای تفریحی را از دیگر برنامه‌های این مدرسه علمیه دانست و گفت: یکی از برنامه‌های رسمی این مدرسه علمیه ورزش است به‌طوری‌که بعد از ظهر یکی از روزهای هفته ورزش را درس جایگزین کردیم و طلاب در سه یا چهار رشته ورزشی به انتخاب خودشان شرکت می کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حق‌شناس ابراز داشت: در فصل تابستان برای آموزش مهارت‌ها به طلاب برنامه داریم.

 

وی تمام برکات این مجموعه را به لطف پروردگار و به برکت حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی، مسؤول این مدرسه علمیه و از اساتید سطوح عالی حوزه دانست و گفت: ایشان از شاگردان مرحوم آیت‌الله حق شناس هستند که در زمان آیت‌الله حق شناس از طرف ایشان تولیت این مدرسه علمیه را داشتند و بعد از فوت ایشان هم این مسؤولیت را ادامه دادند.

 

حجت‌الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید میرهاشم حسینی در طول هفته کامل ارتباط دارند و روزهای پنج شنبه از صبح تا شب با معاونت‌ها و طلاب ارتباط دارند./956/پ202/ب4

ارسال نظرات