۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۷۷۰
27 شهریورماه؛

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‏المصطفی العالمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه با شعار نقش دانش آموختگان و نخبگان در احیای تمدن اسلامی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
آرم جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏الاسلام جعفر علمی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی این نهاد حوزوی در قم برگزار شد، گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه با تجلیل از دانش‌آموختگان برتر، 27 شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله در این ایام در آخرین پنج شنبه شهریور ماه به مناسبت آغاز سال تحصیلی این مراسم برگزار میشود، ابراز داشت: مراسم امسال نیز با شعار نقش دانش آموختگان و نخبگان در احیای تمدن اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت‏الاسلام علمی با اشاره به این مطلب که جامعه المصطفی العالمیه متولی آموزش طلاب از کشورهای خارجی و اسلامی است، اظهار داشت: افرادی که مایل به فراگیری علوم دینی هستند به طور طبیعی با این مرکز علمی ارتباط برقرار میکنند و بعد از آموزش نیز با این مرکز علمی ارتباطی پیوسته و دائم دارند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‏که در کشور 24 موسسه تحت نظر جامعه المصطفی العالمیه فعالیت می‏کنند، تصریح کرد: 19 موسسه از این موسسات در قم و پنج موسسه دیگر در شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، گرگان و تهران مشغول به فالیت علمی و آموزشی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی از تقریبا 120 کشور جهان در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و آموزش علوم دینی هستند که در اشرافیت کامل جامعه المصطفی العامیه فعالیت می‏کنند.

حجت‏الاسلام علمی با بیان این‏که سابقه جامعه المصطفی العالمیه بیش از 30 سال است و هفت سال نیز با این عنوان شناخته می‏شود، ابراز داشت: طلاب فارغ التحصیل جامعه المصطفی العالمیه در بیش از 80 کشور جهان مشغول به تبلیغ و آموزش علوم دینی هستند که به طور پیوسته نیز با این مرکز علمی همچنان ارتباط دارند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه به فعالیت‏های آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه در چند محور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این محورها مکتب اهل‏بیت(ع) است که شاخص اصلی فعالیت این مرکز علمی نیز محسوب می‏شود.

وی روح عدالت خواهی را یکی دیگر از محورهای فعالیت آموزشی پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه دانست و عنوان داشت: عدالت محوری و مبارزه با ظلم و بی عدالتی یکی از زیر مجموعه‏های مکتب اهل‏بیت(ع) است که سرلوحه فعالیت این مرکز علمی به شمار می‏رود.

حجت‏الاسلام علمی تأکید بر روحیه تعامل و هم زیستی مسالمت آمیز با ادیان و مذاهب مختلف در کشورهای دیگر را یکی دیگر از شاخص های فعالیت این مرکز علمی برشمرد و خاطرنشان کرد: زندگی سعادتمندانه در سایه این هم زیستی عقلانی شکل می‏گیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه در ادامه با بیان این‏که در این مراسم از 50 نفر از فارغ التحصیلان نخبه این مرکز علمی تجلیل خواهد شد، ابراز داشت: در این مراسم برنامه‏ای را تحت عنوان سوگند طلبگی آماده اجرا داریم که این برنامه برای اولین بار اجرا می‌شود.

حجت‏الاسلام علمی در پایان با اشاره به زمان و مکان برگزاری این مراسم، اظهار داشت: این مراسم در روز پنج‏شنبه از ساعت 10 صبح در سالن قدس مجتمع آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد./922/پ202/ی

ارسال نظرات