۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۲۰۹۴۷
تولیت آستان قدس علوی:

هدف از فراگیری قرآن تدبر و تأمل در معانی آن است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان قدس علوی با اشاره به اینکه هدف از فراگیری قرآن کریم، تدبر و تأمل در معانی آن است، وظیفه موسسه‎های قرآنی را سنگین توصیف کرد.
حجت الاسلام ضياء الدين زين الدين توليت آستان قدس علوي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ زین الدین ضیاء الدین تولیت آستان قدس علوی در دیدار با هیأت مجمع قرآنی استان ذی قار عراق با اشاره به وظیفه مهم این موسسه ها گفت: موسسه های قرآنی نقش مهمی در پرورش نسل های قرآنی دارند و وظیفه نشر مبانی و اهداف این کتاب بزرگ را به دوش می کشند.

 

وی افزود: قرآن کریم از عظمت والایی برخوردار است و آیات و احادیث فراوانی در این زمینه وجود دارد. قرآن باید بر اساس خواسته پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) خوانده و آموزش داده شود.

 

حجت الاسلام ضیاء الدین تصریح کرد: هدف بزرگ و اصلی از فراگیری قرآن، تدبر و تأمل در معانی و مضامین آن است چرا که خداوند متعال می فرماید "کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ مُبَارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیَاتِهِ وَلِیَتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ".

 

تولیت آستان قدس علوی بر لزوم نمایان شدن معنویت قرآن در حافظان و قاریان آن تأکید کرد و اظهار داشت که روایت های فراوانی از اهل بیت(ع) در این زمینه وجود دارد.

 

اعضای این مجمع نیز گزارشی از فعالیت های صورت گرفته خود را در استان ذی قار ارائه دادند.

 

گفتنی است دارالقرآن آستان قدس علوی به صورت مستمر با همکاری موسسه های قرآنی نجف اشرف و سایر استان های عراق به برگزاری دوره های قرآنی در این آستان مقدس می پردازد./980/ب902/د

ارسال نظرات