۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۱۳۸۵
آیت الله خاتمی:

رهبر معظم انقلاب آمریکا را خلع سلاح کرد/ آمریکا حامی اصلی تروریسم است

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گروهک داعش را عروسک کوکی و دست نشانده آمریکا و اغلب کشورهای ائتلاف کننده دانست و با اشاره به ناکامی آنها علیه سوریه، گفت: این ائتلاف مسخره‌تر از ائتلافی است که علیه سوریه داشتند.
آيت الله خاتمي آيت الله خاتمي

آیت الله سیداحمدخاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، آمریکا را به دزدی تشبیه کرد که اگر از در بیرون کنیم از پنجره وارد می‌شود و اظهار داشت: آمریکا از عراق رانده شده،‌ در افغانستان منفور شد و در سوریه نیز ناکام ماند؛ آنها در پی راهی هستند که دوباره حضوری استکباری پیدا کنند و به همین منظور این ائتلاف را تشکیل دادند.


وی جنایات داعش را بهانه خوبی برای آمریکا دانست تا بار دیگر با شعار مبارزه با تروریسیم وارد برخی از کشورهای اسلامی شود و گفت: ائتلافی که آنها ضد سوریه تشکیل دادند به نتیجه نرسید و به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ غلطی نتوانستند بکنند؛ ائتلاف ضد داعش مسخره‌تر و خنده‌دارتر از ائتلاف ضد سوری است به دلیل این که داعش عروسک کوکی همین ائتلاف است.


امام جمعه موقت تهران افزود: کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا تصریح کرد که داعش را آمریکا ساخته است؛ اغلب کشورهایی که در این ائتلاف شرکت کردند به استثنای دولت عراق، خودشان تروریست و تروریست ‌پرور هستند، اینها با این سوابق ننگین چگونه می خواهند پرچم مبارزه با تروریست را بلند کنند؟!


رهبر معظم انقلاب ائتلاف‌گران را خلع سلاح کرد
آیت الله خاتمی با اشاره به تحلیل روشنگرانه رهبر معظم انقلاب در برملاکردن پشت پرده ائتلاف علیه داعش، گفت: سخنان ایشان اردوگاه آنها را برهم ریخت، تا جایی که کری می گوید من حال و حوصله سر و کله زدن با ایران را ندارم؛ روح مسأله این است که آنها حرفی برای گفتن ندارند و مقام معظم رهبری آنها را خلع سلاح کرد.


وی در تشریح انگیزه اصلی آمریکا برای مبارزه با داعش، ابراز داشت: آنها می خواهند با استفاده از ائتلاف راهی پیدا کنند که هواپیماهایشان بی اجازه وارد سوریه شوند و به دولت قانونی آن آسیب بزنند؛ خوشبختانه دولت سوریه نیز در این عرصه موضع قاطعی داشت.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکایی ها همچنین می خواهند در کشورهای اسلامی ورود پیدا کنند و به بهانه زدن داعش هرجا را که می خواهند بزنند.


آیت الله خاتمی با تأکید بر این که ائتلاف علیه داعش نیز مانند نقشه‌های شوم پیشین آمریکا نقش بر آب خواهد شد، گفت: دیدیم که خروجی نشست سی عضو این ائتلاف تنها یک بیانیه خشک و خالی بود و نتیجه خاصی نداشت.


وی با بیان این که دیگر جاده برای استکبار جهانی آنچنان هموار نیست که به سرعت در عرصه استعماری خود پیش بروند، اظهار داشت: سیر جریان‌ها و فضایی که در جهان پیدا شده، سیری نزولی برای دنیای استکبار است؛ قرن، قرن بیداری ملت‌ها است و به فضل خداوند شاهد افول تدریجی قدرت‌های شیطانی خواهیم بود./928/ت302/ج

ارسال نظرات