۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۱۳۹۴
با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی؛

سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی 94 ـ 93 جامعه المصطفی العالمیه با شعار نقش دانش آموختگان و نخبگان در احیای تمدن اسلامی پیش از ظهر امروز 27 شهریورماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس و حجت‌الاسلام جعفر علمی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه به ایراد سخن پرداختند.

 

آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، علما، روحانیان و طلاب از دیگر مدعوین مراسم بودند.

 

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در این مراسم بیان معارف اسلام در سطح جهان را وظیفه جامعه المصطفی دانست و گفت: امروز رسانه‌های مختلف امکان نفوذ در تمام دنیا را فراهم کرده و جهان نیز آمادگی لازم برای پذیرش اسلام را دارد که باید از این فرصت حداکثر استفاده را برد.


وی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی العالمیه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تاکنون از این نهاد حوزوی 35 هزار نفر تربیت و فارغ التحصیل شده‌اند که 12 هزار نفر امام جماعت و خطیب شده‌اند و عده‌ای نیز در مراکز مختلف استاد هستند؛ همچنین جامعه المصطفی با هزار مرکز تبلیغ اسلام در سطح جهان ارتباط داشته و برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تاکنون 30 هزار اثر چاپی در جامعه المصطفی تولید شده که 2 هزار عنوان آن از سوی خود جامعه و بقیه نیز از سوی دانش آموختگان بوده است؛ کارهای خوبی صورت گرفته است ولی نباید توقف کرد و امیدواریم روزی برسد که نام این نهاد در تمام دنیا بدرخشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه نیز در سخنانی با اشاره به فتنه‌ها و جنگ‌ها استکبار علیه جهان اسلامی هدف آنها را خاموش کردن شعله‌های بیداری و تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی دانست، گفت: این فتنه‌ها و جنگ‌ها با حمایت استکبار از سوی گروه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی باید در این زمینه آگاه بوده و اهداف پشت پرده را بیان کنند؛ در فتنه داعش و داعش‌گونه تنها سیاست‌های استعماری غرب دنبال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه حوزوی بیان داشت: بنده مراتب سلام و تشکر طلاب جامعه المصطفی العالمیه را نیز به ایشان رساندم.

 

حجت الاسلام جعفر علمی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه از دیگر سخنرانان در این مراسم بود که با اشاره به احیای تمدن اسلامی در سطح بین المللی بیان داشت: این تمدن اسلامی بدون داشتن نظر و الگو رخ نمی‌دهد.

 

وی افزود: علما، بزرگان، نخبگان و طلاب وظیفه دارند به وسیله متون دینی الگوی تمدن اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام علمی در ادامه از جامعه المصطفی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی جهان اسلام یاد کرد و بیان داشت: بدون تردید این مجموعه بزرگترین مرکز آموزشی تشیع در سطح بین‌المللی است و نقش بسیار مهمی در جهت احیای تمدن اسلامی بر عهده دارد.

 

وی تصریح کرد: البته در این زمینه قدم‌های برداشته و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است ولی باید تلاش بیشتری صورت گرفته و از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد.

 

در پایان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه از دانش آموختگان برتر نیز با اهدای لوحی تقدیر و تجلیل شد.

 

گفتنی است، اجرای برنامه از سوی گروه تواشیح رضوان قم و پخش کلیپ از دیگر بخش‌های این مراسم بود./993/پ202/ی

ارسال نظرات