۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۲۱۴۹۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

تئاتر با اهمیت دادن به محتوای غنی در جهت پیشبرد فرهنگ فعالیت کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش تئاتر در مسائل فرهنگی گفت: تئاتر باید از نظر محتوا غنی باشد و باتوجه به این مسأله در راستای انتقال مفاهیم فرهنگی و اسطوره‌های کهن فعالیت کند.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شب گذشته در مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان اصفهان تصریح کرد: به صورت کلی اوضاع تئاتر اصفهان مطلوب است و برنامه‌های اجرا شده نشان داد که تئاتر اصفهان می‌تواند در کشور فعالیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام قطبی تئاتر را یک بخش هنری اثر بخش و مهم توصیف کرد و افزود: در تئاتر باید به محتوا توجه داشت زیرا تئاتری می‌تواند اثر بخشی داشته باشد که از نظر محتوا غنی باشد، پس از انقلاب تحول در هنرهای نمایشی صورت گرفت و به همین جهت انتظار می‌رود تئاتر در زمینه مسائل فرهنگی و انتقال اسطوره‌های کهن به جامعه فعالیت کند.

 

وی جشنواره بیست و ششم تئاتر اصفهان را دارای اتفاقات خوب دانست و گفت: در کنار محتوا باید به تکنولوژی هم توجه داشت ولی متأسفانه امروزه از این مسأله غافل بوده‌ایم، از بین 320 هزار دانشجوی اصفهانی تنها حدود 3 درصد در رشته‌هایی هنری تحصیل می‌کنند و همین مسأله یک نقطه ضعف محسوب می‌شود.

 

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: برای پیشرفت هنر نیازمند تکنولوژی است همانطور که دیگر رشته‌ها پیشرفت خود را مدیون و مرهون تکنولوژی هستند و باید با استفاده ابزاری از تکنولوژی در راستای انتقال مفاهیم و محتوا در تئاتر تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام قطبی از اختصاص زمینی برای ساخت سالن‌ نمایش و موسیقی در اصفهان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و با ساخت این سالن به یاری تئاتر و هنرهای نمایشی اصفهان آمده و از آن حمایت کنیم/1304/پ203/ب4

ارسال نظرات