۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۲۴۷۴
سردار سلامی:

جنگ امروز جنگ باورها است/ بحران های منطقه ای با اراده ایران حل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بزرگترین ضعف آمریکا نداشتن یک رهبر عالم است که بتواند مشکلات را مدیریت کند و ما از این نعمت برخوردار هستیم.
سلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی در دومین همایش مدیران ارزش آفرین کشور که عصر چهارشنبه 2 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن دعا برای سلامتی رهبر معظم انقلاب، گفت: امروز مقام معظم رهبری سکان دار مسلمانان سراسر جهان است و یک تنه در برابر استکبار جهانی ایستاده است.
 
جانشین فرماندهی کل سپاه با بیان این‌که شهدا و فرماندهان دوران دفاع مقدس به جمهوری اسلامی ایران عزت و بزرگی بخشیده اند، افزود: یکی از این شهدای والا مقام که در عرصه مدیریت بی نظیر عمل می کرد شهید همت بود، به راستی بهترین تعبیری که برای این شهید والا مقام می توان بکار برد همان "همت" است. این فرماندهان آموخته بودند که باید با بن‌بست‌ها و غیرممکن‌ها بجنگند و به طور کلی در منطق این عزیزان غیر ممکن وجود نداشت.
 
وی در تشریح خصوصیات فرماندهان با تدبیر جنگ تحمیلی گفت: شجاعت، ایثار، ایستادگی، از خود گذشتگی، سادگی، آراستگی کلام و دوری از شهرت طلبی از خصوصیت های برجسته فرماندهان دوران دفاع مقدس بود. جنگ تحمیلی یک سناریو و یک توطئه و یک استراتژی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود و طولانی‌ترین جنگ تاریخ قرن بیستم محسوب می‌شد که طی آن تمام کشورها با یکدیگر متحد شدند تا انقلاب ما را به زانو در بیاورند.
 
سردار سلامی با اشاره به سابقه جنگ و ستیز شوروی و آمریکا در امور مختلف، خاطرنشان کرد: اهمیت از بین بردن انقلاب اسلامی ایران آن قدر برای جهان استکبار مهم بود که این دو ابرقدرت که همیشه در برابر هم بودند، با یکدیگر متحد شده و قصد از بین بردن انقلاب ملت ایران را داشتند که در پایان جنگ هم آمریکایی‌ها و شوروی‌ با هم در خلیج فارس با ما وارد جنگ شدند در آن زمان حادثه آنقدر فجیع بود که آنها می‌خواستند پرونده استقلال طلبی در جهان را ببندند.
 
وی با بیان این‌که دشمن پس از جنگ تحمیلی هجمه به سوی کشورمان را ادامه داد، تصریح کرد: پس از نا امید شدن دشمن در حملات نظامی، تحریم‌های اقتصادی فشرده و تهاجمات فرهنگی به ارزش‌های اسلامی ما و انزوای سیاسی مهم‌ترین دستور کار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از دوران دفاع مقدس بود.مهار استراتژیک کشورما برای جلوگیری از دستیابی به فراز قدرت از برنامه‌های دشمنان در 30 سال پس از دفاع مقدس بوده است. 
 
جانشین فرماندهی کل سپاه اظهار داشت: ما امروزه به رغم همه این چالش‌ها و درگیری‌ها و بحران‌ها به واسطه ملت مان درهمه زمینه‌ها به پیشرفت‌های کاملا ملموس و خیره کننده و شگفت انگیزی دست یافته‌ایم و امروزه ما دشمنان خود را در آن سوی مرزها به واسطه این پیشرفت‌ها با بحران و چالش روبه رو کرده‌ایم و مرزهای تقابل خود را تا شرق مدیترانه و شمال آفریقا گسترش داده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که ما موفق به خنثی سازی توطئه های دشمن شده ایم، افزود: امروزه ابزارهای تسلط امنیت انرژی جهان را جمهوری اسلامی ایران در سیطره خود گرفته است و اکنون دشمنان ما که زمانی بازیگران اصلی منطقه بوده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و سوال اینجاست که ما چگونه توانسته‌ایم از تحریم‌ها عبور کنیم بدون آنکه چالشی را در سیستم مالی و اقتصادی خود شاهد باشیم.
 
سردار سلامی با اشاره به روسیاهی غرب در قضیه گروهک داعش، گفت: آمریکا در سوریه گروهی تروریستی را با حمایت‌های تسلیحاتی پرورش می‌دهد و پس از چند سال برای نابود کردن آن دست به دامن همه از جمله دشمنان شان می‌شوند و این چرخش‌های 180 درجه‌ای نشان دهنده مشوش بودن فضای ذهنی این قدرت‌های بزرگ است.  
 
وی یادآور شد: ملت ما هیچگاه شکست را نخواهد پذیرفت. هر ملتی همان گونه که می‌اندیشد عمل می‌کند و جنگ تقابل اراده‌ها و منازعه باورها است واین دست مایه‌ای برای موفقیت‌های دیروز و امروز و فردای ما است.

سردار سلامی با اشاره به اهمیت جهاد اقتصادی در جامعه امروزی، اظهار داشت: جهاد اقتصادی یک نوع نبرد هوشمندانه در برابر تحریم های غرب است. مردان جهاد اقتصادی امروز کارآفرینانی هستند که با تلاش‌ها و مجاهدت‌های خود آرزوهای دشمنان را دفع می‌کنند و این امر ممکن خواهد بود.
 
جانشین فرماندهی کل سپاه در خاتمه تأکید کرد: عامل اصلی پیروزی ملت ما، بهره مندی از نعمت حضور رهبری عالم و باتدبیر است که در زمینه های مختلف با رهنمودهایشان ما را نجات و دشمن را روسیاه می کنند. این منبع اصلی قدرت‌ساز ما است و خود دشمنان ما هم این عبارت را مطرح می‌کنند. بزرگترین ضعف آمریکا نداشتن یک رهبر عالم است که بتواند مشکلات را مدیریت کند و ما از این نعمت برخوردار هستیم./9590/پ202/ج
ارسال نظرات