۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۲۲۴۸۱
در مجلس ترحیم امام جمعه شمیرانات مطرح شد؛

انتقاد ناطق نوری از نحوه برخورد با هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ببینید با این پیشکسوت های مبارز مثل آقای هاشمی رفسنجانی چگونه برخورد می شود در حالی که از اول انقلاب کمتر کسی سراغ داریم که نقش آفرین تر از وی باشد.
ناطق نوري و هاشمي رفسنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم سومین روز درگذشت حجت الاسلام محسن دعاگو، امام جمعه فقید شمیرانات با اشاره به  مجاهدت ها و تلاش های حجت الاسلام دعاگو در دوران قبل و بعد از انقلاب گفت : وی یک روحانی شجاع بود که در عمر نسبتا کوتاه خود فرازهای قابل توجه و برجسته ای داشت، مثلا کمتر افرادی می‌دانند که در دوران پیش از انقلاب مرحوم دعاگو به عنوان یک مبارز انقلابی فعالیت می‌کرد و مدت ها تحت شکنجه در زندان های رژیم پهلوی بود و در اوایل انقلاب به عنوان یک جوان انقلابی شکنجه دیده در کنار سایر همرزمانش فعالیت می‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در ادامه با برجسته شمردن نقش پیشکسوتان در انقلاب اسلامی نسبت به نحوه برخورد با آن ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ما ایرانیان منش وروش مان این است که قدر پیشکسوتان را نمی‌دانیم و در مقابل آن ها می ایستیم، بنده در جایی نوشته ای  دیدم که به نظرم عین حقیقت است و آن این است که حافظه تاریخی ایرانیان ضعیف است و تاریخ را زود فراموش می کنند لذا از یک حادثه 10 بار آسیب می بینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) گفت : عده ای اوایل انقلاب به امام گفتند افرادی قبل از انقلاب در دولت فعال بودند حالا هم در این نظام فعال هستند و امام در این جا فرمود ملاک حال افراد است . شما توجه کنید این جمله از امام مربوط به چه زمانی است؟ این مربوط به همان اول انقلاب است و مربوط به جذب افراد است نه دفع آن‌ها؛ امروز ببینید با این پیشکسوت های مبارز مثل آقای هاشمی رفسنجانی چگونه برخورد می شود در حالی که از اول انقلاب کمتر کسی سراغ داریم که نقش آفرین تر از وی باشد و قبل از انقلاب هم پیش تاز بود و کشور به کشور نسبت به تبلیغ اسلام و انقلاب فعالیت می‌کرد، در یک مقطعی رهبری نسبت به وی فرمودند هیچ کس مثل آقای هاشمی به من نزدیک نیست و در مقطعی دیگر فرمودند وی تمام زندگی اش را در راه انقلاب گذاشت اما متاسفانه عده ای به خود اجازه می دهند به وی توهین و هتاکی کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: امروز بنده معتقدم اگر کسی قصد تعرض به نظام و انقلاب را داشته باشد که با مدیریت قاطع حضرت آیت الله خامنه ای غیر ممکن است؛ یکی از کسانی که تا آخرین قطره خون پای نظام و انقلاب و رهبری می‌ماند آقای هاشمی است .

وی با بیان این‌که امام و رهبری با کسی رودربایستی نداشتند و بیهوده کسی را در مقامی قرار نمی‌دادند، تصریح کرد: امام در دوران جنگ هاشمی را جانشین فرمانده کل قوا کرد و وقتی شرایط اقتصادی به هم خورد و فشارها زیاد شد و امام قطعنامه را پذیرفت نامه ای به مجلس نوشت و دلایل پذیرش قطعنامه را توضیح داد، در آن زمان آقای هاشمی به امام می‌گوید که اگر به این مرحله رسیده‌اید که قطعنامه را قبول کنید و احساس می کنید با پذیرش قطعنامه انقلاب و شما آسیب می‌بینید بگذارید من مسؤولیت آن را بپذیرم و من را بعدا‌ محاکمه کنند تا انقلاب و شما آسیبی نبینید، رهبر معظم انقلاب هم هاشمی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان این‌که تملق، رودربایستی و باندبازی مثل موریانه به انقلاب آسیب می‌رساند گفت: مرحوم دعاگو هیچ کدام از این خصلت ها را نداشت، وی یک روحانی زجرکشیده، ‌شجاع، ‌رک‌ و غیر متملق بود هر چند بعضی ها این خصوصیات را برنمی تابند.

وی افزود: مرحوم دعاگو هرجا نقطه ضعفی می‌دید انتقاد می‌کرد و دیدیم که در آخرین مصاحبه اش در بیمارستان هم با وجود حمایت از دولت آقای روحانی در جاهایی که نقاط ضعفی دیده بود آنها را مطرح کرد.

شایان ذکر است این مراسم با حضور شخصیت های لشگری و کشوری و علما از جمله نماینده دفتر امام خمینی(ره)، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، حضرات آیات موحدی کرمانی ، صدیقی، هاشمی علیا و دین پرور، دبیر شورای امنیت ملی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، نمایندگان سران سه قوه، استاندار تهران، فرماندار شمیرانات، محمد غرضی و واعظی وزیر ارتباطات صورت گرفت.

گفتنی است مرحوم حجت الاسلام دعاگو، روز 29 شهریورماه، در اثر بیماری قلبی و کلیوی، در بیمارستان خاتم الانبیا، دار فانی را وداع گفت و پیکر آن مرحوم، صبح روز 31 شهریور، تشییع و در جوار حرم امام زاده صالح (ع) واقع در میدان تجریش تهران آرام گرفت./810/پ203/ص

ارسال نظرات