۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۲۲۵۷۲

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از گشایش دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز خبر داد.
دومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال كتابخانه ديجيتال

علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور 60 ناشر دیجیتال از سراسر کشور برگزار می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که همواره مورد استقبال قشر جوان جامعه است، در جهت فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین پدیدآورندگان آثار در حوزه‌ی رسانه‌های دیجیتال و همچنین حمایت از افراد، مراکز، موسسات و شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی شناساندن ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه محتوای دیجیتال در سطح بین‌المللی و فرهنگسازی برای بهره‌گیری صحیح  از نرم‌افزارهای رایانه‌ای را از دیگر اهداف برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز عنوان کرد.


صفی‌پور بخش‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را شامل نرم‌افزارهای ‌چند رسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه، پایگاه‌های ‌اینترنتی و بازی‌های رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نیز با حضور 800 ناشر داخلی و 120 ناشر خارجی از 42 کشور از هفتم تا سیزدهم مهرماه جاری برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز فرصتی را فراهم می‌کند که طی آن حدود یک میلیون نفر از مردم و علاقه مندان منطقه‌ شمالغرب کشور از آن بازدید می‌کنند، افزود: این به نوبه‌ خود پویایی قابل توجهی را ایجاد کرده و موجب رونق حوزه‌ نشر و پیامدهای مثبت اقتصادی در سطح شهر تبریز  نیز می‌شود.


صفی‌پور با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین نمایشگاه در سطح کشور بوده است، گفت: امسال به طور ویژه پی گیری شده تا ناشران و انتشارات معتبر و مهم کشوری در نمایشگاه شرکت کرده و تازه‌های نشر خود را عرضه کنند که از جمله انتشارات سمت، آستان قدس رضوی، دانشگاه تهران و موسسه و پایگاه استنادی جهان اسلام در نمایشگاه کتاب تبریز آثار چاپی خود را ارایه می‌دهند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ناشران کتاب‌های چاپ شده در چهار سال گذشته و از سال 89 به بعد را در نمایشگاه عرضه می کنند، گفت: ناشران خارجی نیز کتاب‌های چاپ شده خود از سال 2011 تا به امروز را باید در نمایشگاه ارایه کنند.


بنابر این گزارش، دوازهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر ماه جاری از ساعت 10 صبح تا 20 در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود./935/ت303/ب4

ارسال نظرات