۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۲۵۸۷
فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیویه و بویر احمد:

دشمنان باورهای دینی و انسجام ملی ما را نشانه گرفته‌اند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیویه و بویر احمد گفت: دشمنان بیشتر باورهای دینی و انسجام ملی ما را نشانه گرفته اند و در سطح نیروهای مسلح قصد دارند روحیه ایستادگی و شهادت طلبی را از ما بگیرند.
امير سرتيپ حسين محمدي، فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگيلويه و بوير احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، امیر سرتیپ حسین محمدی، فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد، پیش از ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز، گفت: دوران دفاع مقدس یک برهه تاریخی و تابناک در کشور ماست که هیچگاه از اذهان افراد منصف پاک نمی شود.

وی در ادامه افزود: جنگ را در حالی به ما تحمیل کردند که کشور عراق را بیش از 31 کشور جهان حمایت می کردند و در زمان جنگ نیز کشورها و قدرتهای برتر و صنعتی سلاح های پیشرفته و اطلاعات فنی و نظامی در اختیار عراق قرار می دادند.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد ابراز کرد: کشور ما در طول تاریخ هر بار که در برابر هجوم بیگانگان قرار گرفته است، نتیجه اش این شده که بخشی از کشور ما جدا شد یا مجبور شدیم برای پایان جنگ تن به قطعنامه هایی که به ضرر ما بود بدهیم ولی در دوران دفاع مقدس با وجود همه حمایت هایی که از عراق می شد، حتی یک تکه از کشور ما نشد و هیچ امتیاز سیاسی به عراق ندادیم.

وی ادامه داد: با این که می گویند با دست خالی در برابر عراق جنگیدیم مخالف هستم، دست ما خالی نبود ولی واقعا امکانات ما در برابر امکانات دشمن مانند مقایسه قطره ای با دریا بود.

محمدی بیان داشت: جنگ ممکن است دو چهره زشت و تابناک و خوب را داشته باشد و چهره زشت وقتی نمودار می شود که جنگ برای استعمار دیگران و نسل کشی باشد و چهره زیبای جنگ وقتی است که برای پاسداری از ارزشهای الهی و نوامیس، باورها و اعتقادات مردم باشد و جنگ ما نیز اینگونه بود.

محمدی خاطر نشان کرد: نقشی که عوامل فرهنگی و معنوی ایفا کردند و آن روحیه ایثار، شهادت طلبی، فرهنگ عاشورایی و بصیرت دینی و انتظار مشتاقانه رزمندگان برای عمل کردن به فرمایشات امام و یکپارچگی ملت بود که ما را در این جنگ پیروز کرد نه توپ، تانک و تجهیزات.

وی یادآور شد: الان جنگ تمام شده ولی نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده بلکه هم اکنون دشمنان ما به جنگ نرم روی آورده اند و هدف از جنگ نرم و فرهنگی تاثیرگذاری بر روح و نگرش یک جامعه مطابق خواست تهیه کنندگان آنها لست.

محمدی ادامه داد: دشمنان بیشتر باورهای دینی و انسجام ملی ما را نشانه گرفته اند و در سطح نیروهای مسلح قصد دارند روحیه ایستادگی و شهادت طلبی را از ما بگیرند که با لطف خدا و مقام معظم رهبری تا به حال ناکام مانده اند.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد ابراز کرد: کار نیروهای مسلح یک کار تولیدی نیست که خدماتی را ارائه دهد که مشهود باشد، کار ما نیروهای مسلح تولید امنیت است که مقوله ای چند بعدی، ذهنی، روحی و روانی است.

وی تاکید کرد: در همین راستا تلاش های خوبی انجام شده و اگر ما در صحنه جهانی با اقتدار ظاهر می شویم و در صحنه های سیاسی با اقتدار حرف می زنیم، به پشتوانه اقتدار نیروهای مسلح ماست و اگر ما می توانیم توسعه فرهنگی و اجتماعی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و مراکز فرهنگی را داشته باشیم به خاطر وجود امنیت است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه فارس و کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه بایستی انسجام و وحدت ملی را همیشه حفظ کنیم، گفت: بصیرت به معنای تشخیص را صحیح از نادرست در فضای غبارآلودی است که دشمنان ایجاد می کنند و مردم نشان داده اند که با بصیرت هستند.

محمدی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی نظامی قرار دارند و وضعیت دفاعی را بومی کرده ایم که به معنای این است که در این امر متکی به خودمان هستیم که این یعنی آرامش در جامعه وجود دارد.


روحانیت وظیفه خود می داند که از ارتش دفاع کند

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه گفت: امروز روحانیت وظیفه خود می داند که از ارتش و خدمات ارتش دفاع کند.

حجت الاسلام محی الدین طاهری ادامه داد: روحانیت در دفاع مقدس نیز ثابت کرد پشتیبان ارتش است و هنوز نیز هست.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی علی رغم تمام محدودیتهایی که از خارج به ما تحمیل شده و تحریم هایی که هست دستاوردهای بزرگی را در بعد نظامی داشته که هیچ ارتشی در منطقه جرات نگاه چپ به ارتش ایران را ندارد./919/پ202/ن

ارسال نظرات