۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۲۳۰۶۵
مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران:

توسعه فرهنگ قرآنی سبب حاکمیت نگرش های دینی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و گفت: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.
مديرکل ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن مازندران، گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه برنامه‌های قرآنی در استان مازندران صورت گرفته است و حمایت لازم را برای برگزاری این برنامه‌ها خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به این که خواستار همکاری جدی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای هماهنگی برای گسترش فعالیت‌های قرآنی هستیم، ادامه داد: آموزش عمومی قرآن  و ترویج فرهنگ قرآنی باید در اولویت کاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

وی توسعه فرهنگ قرآنی را مقدمه دستیابی به جامعه متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح دانست و تصریح کرد: فرهنگ یک جامعه باید متأثر از قرآن و حاکم بر بینش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای فردی و اجتماعی باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.


وی تصریح کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر تاثیر هم‌افزایی در تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و افزود: افراد توانمند در حوزه قرآنی با کمک و همکاری دانشگاه‌ها و خانواده‌ها شناسایی می شوند و برای پرورش نخبگان کارهای تخصصی علوم قرآنی انجام می شود.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مازندران همچنین بر گسترش درک عمومی مردم از مفاهیم، زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم از طریق انس و ارتباط مستمر با آن تأکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران خواستار عمومی‌شدن اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه شد و بیان داشت: قرآن به ما کمک می کند تا مسیر صحیح را انتخاب کرده و از آسیب‌ها دور شویم.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جامعه قرآنی در کشور، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌های مختلف باید در این راستا تعامل سازنده داشته باشند و در زمینه تحقق توسعه و ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه با هم همکاری و همگرایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که این شورا نقش بسیار مهمی در توسعه برنامه‌های قرآنی دارد، ابراز کرد: تلاش داریم تا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم که باید فعالیت ها به صورت هدفمند صورت گیرد./950/پ202/ب4

ارسال نظرات