۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۱۷۷
در گفت‌و‌گو با رییس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب؛

دستاوردهای سفر هیأت علمی و مذهبی اندونزی به ایران تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب با اشاره به سفر هیأت عالی رتبه اندونزی به جمهوری اسلامی ایران از امضای تفاهم نامه همکاری علمی در این سفر خبر داد.
حجت الاسلام مختاري رياست پژوهشگاه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

حجت الاسلام محمد حسین مختاری، رییس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دعوت هیأت علمی اندونزی به ایران، گفت: این هیأت مذهبی و علمی با هدف گفت وگو  با علمای حوزه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

 

وی با اشاره به حضور علمای ممتاز در بین هیأت دعوت شده، افزود: خوشبختانه در مدت حضور این هیأت نشست ها و جلسات علمی قابل توجهی برگزار شد.

 

رییس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب از برگزاری سه نشست با حضور مراجع، فضلا و علمای حوزه خبر داد و گفت: نخستین جلسه با موضوع نقش عالمان در وحدت اسلامی با حضور آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و آیت الله تسخیری رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب و با حضور سه تن از علمای اندونزی برگزار شد.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: نشست روز دوم با حضور آیت الله فیاضی عضو جامعه مدرسین و آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه با موضوع راهکارهای مبارزه با چالش های اسلام در دوره معاصر برگزار شد و آخرین نشست نیز به میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب قم انجام شد.

 

وی گفت: علمای اندونزی در مدت زمان اقامت هفت روزه خود با مراجع تقلید و علمای قم ملاقات داشتند و در نشست با آیت الله مصباح یزدی نیز مباحث منطقی و قابل توجهی مطرح شد.

 

رییس پژوهشگاه مجمع تقریب مذاهب در ادامه با بیان این که هیأت اندونزی به شهرهای تهران و مشهد نیز سفر کردند، اضافه کرد: هیأت اندونزی بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) و حضور در نماز جمعه و دیدار با امام جمعه مشهد آیت الله علم الهدی به منطقه ای سنی نشین در اطراف مشهد رفتند.

 

وی با اشاره به دیدار هیأت اندونزی با رییس حوزه علمیه اهل سنت در منطقه سنی نشین گفت: در این دیدار رییس حوزه علمیه اهل سنت به عظمت امام رضا(ع) اشاره کرده و امام رضا(ع) را پناهگاه علما عنوان کرده است.

 

حجت الاسلام مختاری در پایان به امضای تفاهم نامه همکاری در تهران و مجمع تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: موضوع تفاهم نامه ها استمرار این سفرها، تبادل مباحث علمی، اعزام علما و اساتید به اندونزی، تهیه مجلات مشترک و تبیین مسائل مربوط به اسلام شناسی در کشور اندونزی است./1322/پ202/س

ارسال نظرات