۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۲۴۲۳۳
آیت الله تسخیری:

پیدایش جریان های تکفیری معلول جهل و توطئه استکبار است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: خشونت معلول مرض افراط‌گری بوده که در هر چیز حتی اگر در تدین، علم، تعبد نیز وارد شود تباه می‌کند، امروز وجود داعش این غده سرطانی منطقه‌ای و جهانی معلول افراط‌گری و جهل در کنار برنامه‌ریزی استکباری کشورهای استعمارگر برای استفاده از احمق‌های افراطی است.
آيت‌الله محمد علي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد علی تسخیری رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری شامگاه 14مهر در اولین نشست دینی مرکز گفت وگوی ادیان و تمدن‌ها با رهبران دینی کنیا با موضوع نقش گفتگوهای دینی در مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،گفت: عید قربان ابراهیمی در حقیقت عید همه ادیان است روزی که حضرت ابراهیم(ع) الگوی فداکاری و اسماعیل الگوی اطاعت کامل در برابر اوامر الهی را بر همه نشان داد.

وی افزود: این گفتگوها تقریبا از سال 1930 میلادی شروع شده و عمر آن کمتر از 100 سال است در یک مرحله دو طرف به همدیگر شک داشتند که مبادا هدف این است که طرف مقابل قصد دارد ما را به سمت دین خود بکشاند زیرا هر طرف اصرار داشت که طرف مقابل باید مرا به رسمیت بشناسد.

رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت گفت وگو عنوان داشت: مساله گفتگو ضرورت و نیاز انسانی است که باید در جریان زندگی باشد یک مرحله اصرار بر گفتگو درباره الهیات بود اما در مراحل بعد مسائل کل بشریت مانند عدالت در جهان و حقوق بشر مطرح شد یعنی از مرحله لاهوتی به مرحله حل مشکلات بشری منتقل شد و توانست اثرات خوبی داشته باشد.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اولین هدف خود را گفتگو مطرح کرده است گفت: ادیان و مذاهب خوب همدیگر را نی‌شناسند در این زمینه پیشرفت‌هایی صورت گرفته شخصیت‌های دلسوز بشریت و دین در قبال اردوی الحادی فعالیت‌های خوبی را انجام دادند اما کافی نیست.

وی با اشاره به این‌که امروز مساله خشونت مرض جهانی شده است بیان داشت: خشونت معلول مرض افراط‌گری بوده که در هر چیز حتی اگر در تدین، علم، تعبد نیز وارد شود تباه می‌کند، امروز وجود داعش این غده سرطانی منطقه‌ای و جهانی معلول افراط‌گری و جهل در کنار برنامه‌ریزی استکباری کشورهای استعمارگر برای استفاده از احمق‌های افراطی است.

مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر مهم بودن از بین بردن مساله خشونت اظهار داشت: مساله خشونت مساله مهمی است که رهبران دینی ادیان را وادار می‌کند تا با افراطی‌گری و خشونت بجنگند مشترکات مسیحیت و اسلام در نفی خشونت بسیار زیاد است هر دو دین تاکید بر مسیر فطرت انسانی و حقوق بشر داشته و کل بشریت را خانواده خدا می‌دانند رهبران دینی متونی که تاکید بر این حقوق دارد را تبین کنند.

آیت‌الله تسخیری در ادامه گفت: بر اساس آموزه‌های دین اسلام و مسیحیت فردی هر چه بیشتر به خلق خدا نفع برساند قرب او به خدا بیشتر می‌شود هر دو دین زیاد به رحمت توصیه کرده و در رابطه با محبت و عطوفت به بشریت تاکیدات زیادی دارند به عنوان مثال پیامبر(ص) می‌فرمایند: من به عنوان رحمتی از جانب خداوند به بشریت اهدا شدم، باید رهبران این دو دین دست به دست هم دهند تا رحمت و حقوق بشر را در جهان گسترش دهند.

وی در پایان خاطرنشان شد: امروز صهیونیسم به عنوان سمبل خشونت شناخته شده که فلسطینیان در مقابل این خشونت و تجاوز مقاومت می‌کنند؛ ما باید فرهنگ مقاومت را در بین تمام مردم جهان گسترش دهیم همه رهبران ادیان همکاری کنند تا تعالیم مقابله با خشونت در میان همه اتباع جهان گسترش یابد./807/پ202/ج

ارسال نظرات