۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۳۰۲
آیت الله نمازی:

نماز نردبان رسیدن به عرش الهی است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان فریضه واجب نماز را دارای یک اقیانوس اصرار نهفته دانست و گفت: هر کلمه ای از کلمات نماز دارای تحلیل و تفاسیری است که باید به آن پرداخته شود تا از ظرفیت نماز بیشترین استفاده را داشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع اعضای ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: معلمان و دبیران در آموزش و پرورش و همچنین اساتید دانشگاه باید تفکر توحیدی را در مواد درسی تاریخ، فیزیک و شیمی برای دانش آموزان بیان کنند تا دانش آموزان را با مواد درسی متوجه خدا کنند.

وی افزود: این دستور العمل که خداوند سبحان را در هر یک از رشته ها و مواد درسی از جمله رشته نانو می توان مشاهده کرد باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه قرار مدیران و معلمان قرار بگیرد. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : از وضوی نماز که شروع می شود تا رکوع، سجود و ذکر، حمد و سوره، توحید، قنوت اش همه این ها باید برای دانش آموزان در آموزش و پرورش کارشناسی و شکافته شود.  

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین  نماز را نردبان انسان به عرش الهی دانست و با تاکید بر توصیف شدن این نردبان در جامعه گفت: نماز نزدیک کننده هر انسان پرهیزکاری به خدا است.

آیت الله نمازی همچنین استفاده روحانیت در نمازهای جماعات مدارس را مهم قلمداد کرد و گفت: با استفاده از روحانی در نمازهای جماعت مدارس آموزش و پرورش جاذبه ها و جایگاه نماز جماعت حفظ خواهد شدچرا که هیچ جایگاهی بالاتر از جایگاه روحانیت برای نماز جماعت نیست.

وی یکی از ابزار موثر در بیان فضیلت نماز برای نوجوانان و جوانان را ورزشکاران ایرانی دانست وگفت:  از ورزشکاران نمونه موفق و مدال آور در مسابقات استانی، کشوری، آسیایی و بین المللی پایبند به ارزش های دینی و فرهنگی را که برای دانش آموزان الگو هستند می توان برای ظرفیت های نماز و ترویج نماز در آموزش و پرورش بهره مند شد.

آیت الله نمازی یاد آورشد: ورزشکاران مدال آور ایرانی که الگوی نوجوانان و جوانان دانش آموز ایرانی هستند در تبلیغ و ترویج نماز در مدارس موثر باشند.

به گفته وی نوجوانان و جوانان علاقه خاصی به ورزشکاران ایرانی که بعد از دریافت مدال خود در بازی های آسیایی سجد شکر به جای می آوردند و دست های خود را به نشانه شکر به طرف خدا می گرفتند دارند ، لذا رفتار این ورزشکاران الگوی نوجوانان بوده و می تواند برای جوانان تأثیرگذار باشد.

آیت الله نمازی با اشاره به این که هر ورزشکاری نمی تواند الگوی خوبی برای نوجوانان و جوانان باشد یاد آورشد: برنامه ریزی برای استفاده از ورزشکارانی مانند تختی و الگو قراردادن آنها برای دانش آموزان در ترویج نماز باید دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد.     

محمود خدمتی مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: در 246 مدرسه شهرستان کاشان نماز جماعت با حضور روحانیت اقامه می شود که چنین ظرفیتی در هیچ کدام از شهرستان های استان اصفهان وجود ندارد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات