۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۲۴۵۶۹
مدیرکل صدا و سیمای خوزستان تشریح کرد؛

برنامه های صدا و سیمای مرکز خوزستان در دهه ولایت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خوزستان برنامه های این مرکز در دهه ولایت و امامت را تشریح کرد.
مسلم رحيمي، مدير کل صدا و سيماي خوزستان

مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: صدا و سیمای مرکز خوزستان جشن های مذهبی دهه ولایت در همه نقاط استان را پوشش خواهد داد.

وی اشتراک گذاری شادی ها در میان مردم خوزستان و نمایش ولایتمداری آن ها را از اهداف مهم این رسانه در پوشش مراسم دهه ولایت عنوان کرد و افزود: این فعالیت های ویژه با برگزاری نماز عید سعید قربان در استان آغاز و تا عید غدیر خم نیز ادامه خواهد داشت.

رحیمی افزود: به این منظور بخشی از برنامه های صدا و سیما از جمله برنامه های رادیویی و تلویزیونی، خبر، برنامه های شبانه، برنامه های عربی و فارسی و برنامه های کودک به پوشش برنامه های مردمی دهه ولایت اختصاص داده می شود.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان تهیه و تولید ویژه برنامه هایی به مناسبت دهه ولایت را گام دیگر صداوسیمای خوزستان در پوشش فعالیت های دهه امامت و ولایت در استان دانست و افزود: هر کدام از عنوان روزهای این دهه مبارک به یک برنامه اختصاص داده شده و کارشناسان دینی با حضور در این برنامه های تلویزیونی و رادیویی به تشریح موضوع آن می پردازند.

وی پوشش برنامه های سازمان های گوناگون در دیگر شهرستان ها را از دیگر زمینه های فعالیت این رسانه استانی عنوان کرد و اظهارداشت: در روزهای نزدیک به عید غدیر، آمادگی داریم تا این برنامه ها را به صورت زنده پوشش دهیم.

پوشش ویژه جشن های دهه ولایت در شهر های آبادان و خرمشهر  

رحیمی تصریح کرد: هماهنگی هایی صورت گرفته تا در شهرهای خرمشهر و آبادن پوشش این مراسم به صورت ویژه باشد.

مدیرکل صداوسیمای خوزستان با اشاره به سنت اطعام و سفره های علوی در مساجد استان، عنوان کرد: صدا و سیما شامگاه یکشنبه 21 مهرماه سال جاری با حضور در مسجد الغدیر اهواز و مساجد دیگر در شهرستان کارون این سنت حسنه که نمایش دهنده ارادت به اهل بیت(ع) است را پوشش خواهد داد.

وی افزود: جهت پوشش گسترده تر و با کیفیت تر جشن های قومیت های گوناگون در خوزستان با شبکه جهانی الاهواز و دیگر شبکه ها هماهنگی هایی صورت گرفته تا این مراسم نیز پوشش داده شوند.

رحیمی ضبط برنامه های ویژه درباره عید غدیر از ائمه جمعه شهرستان ها، پوشش نماز وحدت دانش آموزان در مدارس و اجلاسیه پیرغلامان حسینی را از دیگر فعالیت های پوششی صداوسیمای مرکز خوزستان در دهه ولایت عنوان کرد.

مدیر کل صداوسیمای خوزستان پخش جشن های مردمی دهه ولایت از این رسانه را نسبت به سال گذشته گسترده تر و فراگیرتر توصیف کرد و اظهارداشت: حضور رسانه در این گونه مراسم، نشر فرهنگ دینی و کمک به هم نوع در جامعه را گسترش خواهد داد و این افتخاری بزرگ برای صدا و سیمای خوزستان است.

رحیمی، پوشش جشن عاطفه ها را از جمله فعالیت های خوب و با ارزش صداوسیما توصیف و عنوان کرد: این فعالیت نمایشی از پیوند ولایت و مستمندان را نشان می دهد.

وی برنامه های مراحب، بیت الهنا، شب های کارون، طعم زندگی را از جمله برنامه های تلویزیونی برشمرد که به موضوع غدیر می پردازند.

رحیمی همچنین برقراری ارتباط با مردم از راه تماس تلفنی و پیامک و پاسخگویی به آن ها به وسیله دعوت از کارشناسان دینی و گفت و گوی دو طرفه را از دیگر اقدام های این رسانه برشمرد و اظهارداشت: بسیاری از شبهات دینی در این گونه برنامه ها پاسخ داده می شوند.

بزرگداشت غدیر نمونه ای از پیروی مردم خوزستان از اهل بیت(ع) است

مدیر کل صداوسیمای خوزستان در ادامه با اشاره به رونق تشیع در خوزستان گفت: ظهور و بروز علمای بزرگ، اثرهای گرانقدر علمی و تنوع قومیتی در این استان سبب شده تا جلوه ای ویژه از خوزستان برای دیگران به نمایش گذاشته شود.

وی اقتدا به ائمه اطهار(ع) را از دیگر ویژگی ها و شاخص های مهم مردم خوزستان برشمرد و عنوان کرد: بزرگداشت غدیر نمونه ای از پیروی مردم ولایتمدارخوزستان از اهل بیت(ع) است.

رحیمی در پایان عنوان کرد: خوزستان به عنوان کربلای ایران همراه با مردم ولایتمدارش سبب شده تا برزرگداشت دهه ولایت در این استان پر رنگ تر از جاهای دیگر به نمایش گذاشته شود./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات