۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۲۶۰۶۰
خطیب نماز جمعه بجنورد:

آرامش ایران در منطقه پرتنش خاورمیانه نتیجه مجاهدت خاموش وزارت اطلاعات است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: آرامش و امنیت ایران اسلامی در منطقه پرتنش خاورمیانه نتیجه تلاش های خالصانه و خاموش کارکنان وزارت اطلاعات است.
نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ با تبریک به مناسبت سی امین سالروز تأسیس وزارت اطلاعات، افزود: وزارت اطلاعات در طول سه دهه اخیر تلاش های بسیاری برای تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ممانعت از آسیب رسیدن به این نظام و کشور کرده است.

 

وی با بیان این که امنیت امروز جامعه اسلامی ایران مرهون و محصول زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) است، تصریح کرد: اگر تلاش های وزارت اطلاعات نبود امروز شرایط ایران بهتر از کشورهای منطقه نبود که در آتش توطئه ها و دسایس دشمنان در حال سوختن هستند.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: کشورهای منطقه و جهان نیز تشکیلات اطلاعاتی دارند اما وجه تمایز وزارت اطلاعات ایران اسلامی با سایر کشورها این است که کارکنان اطلاعاتی ایران اسلامی در عین صلابت و اقتدار، سرعت در عمل و اشراف بر امور، در دایره دین داری، مردم داری و خیرخواهی و رأفت و مهربانی حرکت می کنند و این تفاوت سبب مؤفقیت چشمگیر آنها شده است.

 

به گفته وی تلاش صادقانه و حضور خاموش وزارت اطلاعات در بخش های مختلف کشور سبب شده تا دشمنان نظام اسلامی نتوانند نقشه های شوم خود را در این سرزمین پیاده کنند و وزارت اطلاعات در این سه دهه غالب توطئه های دشمنان برای آسیب رسانی به این ملت و نظام را کشف و خنثی کرده است.

 

حجت الاسلام نوری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن بیست و چهارم ذی الحجه، سالروز مباهله پیامبر اسلام(ص) با نصارای نجران در سال دهم هجری قمری، با بیان این که اثبات حقانیت دین مبین اسلام و باطل بودن مکاتب و نگرش های دیگر در برابر این دین الهی؛ مهم ترین دستاورد مباهله پیامبر اکرم(ص) با نصارای نجران بود، افزود: در صدر اسلام پیامبر(ص) هم زمان با مکاتبه با سران حکومت های جهان و مراکز مذهبی، نامه ای به اسقف نجران نوشت و در آن نامه از ساکنان نجران خواست که یا اسلام را بپذیرند و یا به حکومت اسلامی در برابر دفاع از جان و مال آنها مالیات بپردازند اما در غیر این صورت، به آنها اعلام خطر می شود.

 

وی ادامه داد: پس از این نامه حضرت محمد(ص) مسیحیان نجران و مسلمانان قرار مباهله گذاشتند و مقرر شد تا مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا طرف دروغگو را عذاب کند.

 

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: در روز مباهله حضرت محمد(ص)؛ علی(ع)، فاطمه(س) و حسن و حسین(ع) را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شده و پذیرفتند که به حکومت اسلامی مالیات بدهند.

 

وی با قرائت آیه مباهله« فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَی الْکاذِبِینَ»، تصریح کرد: این که رسول گرامی اسلام برای مباهله تنها خانواده نزدیک خود را به همراه برد؛ گواه محکمی برای فضیلت و برتری این خانواده است چرا که حضرت محمد(ص) از میان تمام صحابه و یاران خود، تنها این چند نفر را شایسته و مصداق آیه دانست و در کنار خود به میدان مباهله برد.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، بر تسهیل شرایط برای تشکیل خانواده تأکید کرد و افزود: خانواده ها باید با الگوگیری از ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، زمینه برگزاری ازدواج های آسان و به هنگام را مهیا کنند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات