۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۲۶۳۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

روز مباهله، اثبات حقانیت دین اسلام و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: روز مباهله، اثبات حقانیت دین اسلام و اهل بیت(ع) است و روزی است که آیه تطهیر نازل شد و به همین دلیل باید در بزرگداشت این روز و تکریم آن تلاش کنیم.
امام جمعه گلوگاه

حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه با گرامیداشت 24 ذی الحجه روز مباهله افزود: در واقع روز مباهله ادامه و تکمیل عید غدیر است که حقانیت اسلام و ائمه اطهار(ع) را به اثبات رساندند.

 

وی اظهار داشت: مباهله روز بزرگی است که دارای فضیلت بسیار است و نشان می‌دهد که ارزش‌های الهی اهل ‌بیت(ع) سبب شده است که شیعه از ابتدا پیرو اهل‌بیت(ع) بوده است و همچنان با پیروی از اهل بیت(ع) در مسیر تعالی گام بر می دارد.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که عزت تشیع در مباهله و روزهای بزرگی همچون غدیر است، خاطر نشان کرد: مسلمانان باید به این روز افتخار کرده و بدانند که دین رسول اکرم(ص) حق است و باید در تبلیغ این دین مبین اسلام تلاش همه جانبه انجام شود.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: واقعه مباهله در زمانی به وقوع پیوست که نبی‌اکرم در مدینه به تبلیغ دین اسلام و آیات الهی بودند تا اصول و مبانی دینی به درستی به مسلمانان ارسال شود تا سعادت دنیوی و اخروی آنان تضمین شود.

 

وی گفت: روز مباهله مسیحیان نجران جهت تخریب پیامبر(ص) آمدند و گفتند که شما مسیرتان باطل است و ما حق هستیم و بیا با هم مباهله کنیم پیامبر اکرم (ص) با حضرت علی(ع) و فاطمه(س) و حسنین(ع) حرکت کردند به سمت مکان مباهله و مسیحیان وقتی آنها را از دور دیدند بلافاصله گفتند برگردید که پیامبر با افرادی آمده است که اگر این افراد نفرین بکنند زمین و زمان نابود خواهد شد.

 

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این که پیامبر در روز مباهله بهترین و نیکوترین افراد روی زمین را همراه خود داشتند، اذعان داشت: مسیحیان با دیدن ایشان و خانواده اش از مباهله فرار کرده و قبول کردند به اسلام جزیه بپردازند.

 

حجت الاسلام میراحمدی همچنین اظهار داشت: مباهله در واقع در پی حقیقت بود تا نزاع دیرین عقل و دل باعث از بین رفتن حقیقت دین و زندگی نشود که با درایت و ایمان رسول اکرم(ص) این حقیقت آشکار شد و حقانیت دین الهی و رسول خدا و خاندان پاکش بیش از پیش بر مردم روشن شد.

 

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام چون یقین به صحت رسالت و استجابت دعاى خود و نابودى دشمن در صورت مباهله داشت با کمال شجاعت و صراحت پیشنهاد مباهله داد و این واقعه موجب شد تا حقانیت دین اسلام بیش از پیش ثابت شود./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات