۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۲۶۴۶۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بازنگری در سبک زندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی سدی محکم در برابر هجمه‌ سنگین تحریم‌های دشمن است، گفت: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند بازنگری در سبک زندگی است که باید به این امر مهم توجه شود.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، بر ضرورت حمایت از تولید داخل در جهت کاهش هر گونه وابستگی به غرب تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به تولیدات داخلی نگاه ویژه ای دارند و باید در راستای تحقق این امر مهم تلاش وافری صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این که توسعه صادرات غیرنفتی یک ضرورت است، بیان داشت: چون درآمد کشور ما بر پایه نفت بوده نباید همیشه به آن متکی بوده و باید صنایع و تولیدات داخلی را با تلاشی ارزنده تقویت کنیم.

 

امام جمعه چمستان، ادامه داد: اگر تک بعدی باشیم و درآمد کشور تنها از یک محل حاصل شود، کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد که نیاز است تا به تولیدات خود و ترویج استفاده از کالای داخلی توجه کنیم.

 

حجت الاسلام جباری افزود: باید اهتمام شایسته ای در راستای حمایت از تولیدات داخلی وجود داشته باشد تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود به توسعه صادرات نیز روی آوریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، عدم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را یکی از مشکلات امروز کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز کالاهای ایرانی در سبد خانوارهای کشورمان به خوبی نهادینه نشده است و همچنان وابستگی به کالاهای خارجی در میان خانواده ها وجود دارد.

 

وی با بیان این که فرهنگ استفاده از کالای داخلی هنوز به درستی در کشور ما جانیافتاده است، گفت: باید به تولیدات خود توجه داشته و استفاده از آن را به عنوان یک امر مهم و اساسی بدانیم آثار گرانقدری دارد.

 

امام جمعه چمستان ادامه داد: شرایط به گونه ای شده است که شرکت های داخلی مجبور می شوند مارک های خارجی را روی کالای خود نصب کنند و اگر کشورهایی مانند هند و اروپا در این زمینه رشد کردند برای آن بوده که فرهنگ درست مصرف کردن را آموختند.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این که فرهنگ درست مصرف کردن باید در جامعه ما نهادینه شود، گفت: اگر به این امر مهم در جامعه توجه شود سبب خواهد شد تا تولیدات داخلی افزایش پیدا کرده و به تبع آن مشکلات بیکاری موجود در جامعه کاهش پیدا کند.

 

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی امری ارزنده در برابر هجمه‌ سنگین تحریم‌های دشمن است گفت: با کمی تأمل در اقتصاد مقاومتی در می‌یابیم که اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند بازنگری در سبک زندگی است که باید به این امر مهم توجه شود.

 

امام جمعه چمستان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ضرورت دستیابی به اقتصاد مقاومتی تأکید فرموده‌اند و بسیاری از صاحب‌نظران و اقتصاددانان نیز معتقدند که بنای اقتصاد مقاومتی از دل رفتارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم بیرون می‌آید و از این رو به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی نیازمند یک رویکرد انقلابی و جهادی در سبک زندگی هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مقام معظم رهبری با درایت هر سال را نامگذاری می کنند که عناوین سال های اخیر اغلب اقتصادی است و رهبری انتظار دارند برنامه ریزی دقیق تری برای تحقق این مسائل مهم اعمال شود که همگان در این زمینه مسؤولیت دارند./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات