۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۲۶۶۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

انتقال فرهنگ میراث ناملموس از راه مستند سازی ممکن می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی با اشاره به این که بسیاری از مصادیق میراث فرهنگی ناملموس نیازمند مستند سازی و باز احیاء و تقویت علمی و تجربی است ابراز داشت: در قالب رشته های علمی کاربردی، پودمان های علمی کاربردی و تک درس های علمی کاربردی و با تربیت کارشناسان و مدرسین مبتی بردانش و تجربه و مهارت های لازم به نسل های آینده منتقل خواهد شد.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در جلسه صبح امروز گفت: با همکاری شهرداری اصفهان به عنوان رییس دبیر خانه میراث فرهنگی ناملموس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر رشته های علمی کاربردی میراث فرهنگی ناملموس راه اندازی می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که بسیاری از مصادیق میراث فرهنگی ناملموس نیازمند مستند سازی و باز احیاء و تقویت علمی و تجربی است ابراز داشت: در قالب رشته های علمی کاربردی، پودمان های علمی کاربردی و تک درس های علمی کاربردی و با تربیت کارشناسان و مدرسین مبتی بردانش و تجربه و مهارت های لازم به نسل های آینده منتقل خواهد شد.

 

حجت الاسلام قطبی اضافه کرد: تبدیل موضوعات میراث فرهنگی ناملموس به رشته های علمی و کاربردی ضامن بقاء و استمرار این میراث گرانبها خواهد بود و دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر  با همه ظرفیت های علمی و هنری خود آماده اجرای این توافق است.

 

لازم به ذکر است، این توافق در جلسه ای که صبح امروز با حضور  دکتر شاه آبادی رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر ،حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دکتر شاه نوروزی رییس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان و دکتر اسماعیل آذر در دفتر دکتر سقاییان نژاد، شهردار اصفهان تشکیل شد، به عمل آمد./939/پ203/ب

ارسال نظرات