۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۲۷۳۵۶
امام جمعه بابل:

نمایشی شدن و سطحی نگری مهم ترین آفت عزاداری حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل نمایشی شدن عزاداری و سطحی نگری عزای حسینی را از دیگر آفت های عزاداری بیان کرد و گفت: همه ما تلاش کنیم تا از نمایشی شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع)جلوگیری کنیم که یکی از این مسائل متأسفانه راه انداختن کاروان علم ها در خیابان ها است
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع دست اندرکاران تشکل های مذهبی و هیأت های امنای مساجد و تکایای این شهرستان، محرم را ماه تبیین معارف دینی بیان کرد و گفت: ماه محرم فرصتی است که در کنار پرداختن به عزاداری معارف دینی و باورهای ایمانی نیز ترویج شود.

 

وی ماه محرم را سرمایه ای معنوی برای جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: مجالس اقامه عزای امام حسین(ع) از جمله فرصت‌های ارزشمند و سرمایه‌های معنوی برای بیان حقایق و واقعیت‌های دینی در محافل، منابر و مداحی‌ها است.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل با اشاره به این که بازخوانی قیام امام حسین(ع) در حقیقت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: سرمایه معنوی ملت بزرگ ایران عزاداری برای سیدالشهدا است و همه ما موظفیم این سرمایه معنوی را بازخوانی کنیم.

 

وی انتقال مفاهیم قیام امام حسین(ع) را بسیار مهم قلمداد کرد و تصریح کرد: باید در قالب مراسم عزاداری حسینی طنین جملات سرور و سالار شهیدان در گوش همه به خصوص نسل جوان طنین انداز شود.

 

حجت الاسلام روحانی به آسیب هایی که مجالس عزاداری را مورد مخاطره قرار می دهد اشاره  کرد و گفت: در عزاداری های امام حسین(ع) نباید مزاحمت هایی برای دیگر مردم ایجاد شود و نیز از بیان مباحث خرافی ممانعت به عمل آید.

 

امام جمعه بابل خاطر نشان کرد: روحانیان، خطباء، مداحان کشور در راستای صحیح مراسم عزاداری قدم بر دارند و تنها مراسم عزاداری‌ها منوط به پذیرایی نباشد.

 

وی با بیان این که مجالس عزاداری ماه محرم باید به مدرسه حسینی تبدیل شود، افزود: آشنایی کامل با حوادث و وقایع عاشورا و ابعاد همه جانبه قیام عاشورا می تواند نسل هایی عاشورایی تربیت کند.

 

استاد حوزه علمیه بابل به تأثیرپذیری رزمندگان دفاع مقدس از قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از جلوه های تأثیر جوانان از قیام امام حسین(ع) و الگوپذیری جوانان از حادثه عاشورا در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد.

 

وی نمایشی شدن عزاداری و سطحی نگری عزای حسینی را از دیگر آفت های عزاداری بیان و خاطرنشان کرد: همه ما تلاش کنیم تا از نمایشی شدن مراسم عزاداری امام حسین(ع)جلوگیری کنیم که یکی از این مسائل متأسفانه راه انداختن کاروان علم ها در خیابان ها است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات