۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۷۲۱
همزمان با ماه محرم؛

گردهمایی مبلغان دینی شهرستان بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش روحانیان و مبلغان بهشهر همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) به همت اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری بهشهر برگزار شد.
گردهمايي مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری، امام جمعه موقت بهشهر در این همایش با اشاره به اهمیت سوگواری اهل بیت(ع) افزود: وظیفه روحانیان در ماه محرم بسیار سنگین است و به همین دلیل باید با تبیین درست و اصولی قیام عاشورا، جوانان و نوجوانان را با این قیام و اهداف آن آشنا کنند. 

 

وی ادامه داد: همبستگی و وحدت و اتحاد میان روحانیت از مسائل مهمی است که در همه ایام باید مورد توجه قرار گیرد و تاکید امام جمعه فقید بهشهر نیز بر اتحاد و همبستگی روحانیت بود تا شأن و جایگاه روحانیت حفظ شود.

 

حجت الاسلام سید محمد بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر نیز در این همایش گفت: عزاداری سیدالشهدا و یاران باوفایش در دهه محرم  و در ماه محرم و صفر باید توأم با معرفت بخشی و بصیرت افزایی باشد.

 

حجت الاسلام بابایی، اظهار داشت: جلوگیری از تحریف در عزاداری ها و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و مبلغان در این زمینه با همه توان وارد شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که روحانیان به عنوان طلایه داران عرصه تبلیغ باید با آگاهی لازم در محرم وارد شوند، گفت: با توجه به تهاجم‌های فرهنگی دشمنان، امنیت و آرامش روحی و روانی مردم به‌ویژه جوانان تنها با گسترش فرهنگ دینی و اسلامی میسر است که باید از سوی روحانیت بسط و گسترش یابد.

 

حجت الاسلام بابایی با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: تقویت بصیرت در جامعه و برگزاری مراسم‌های در خور شأن ماه محرم از منسائل مهمی است که از همین ابتدا باید مورد توجه همه ما باشد تا در جهت معرفت افزایی تلاش شود.

 

فرماندار بهشهر نیز در سخنانی با اشاره به این که اصل اجرای برنامه های ما بر مبنای فرهنگی و با محوریت دینی و ارزشی است، ادامه داد: پیام اصلی و اساسی عاشورا ولایتمداری و ولایت‌پذیری، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بوده و به همین دلیل ما باید با همه ظرفیت ها، پیام حقیقی عاشورا و فلسفه نهضت حسینی را به نسل‌های امروزی منتقل کنیم.

 

محمد تقی نورزاد گفت: نباید از محرم و عزاداری امام حسین(ع) استفاده ابزاری شود بلکه باید با برنامه ریزی در جهت افزایش بصیرت در جهت با شکوه برگزار کردن عزاداری حسینی تلاش و مشکلات و ناهنجاری ها برطرف شود و همه دستگاه ها نیز موظف به برگزاری با شکوه مراسم این ایام هستند./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات