۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۲۷۷۲۸
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ عاشورایی رمز عزت و اقتدار نظام اسلامی در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، فرهنگ عاشورایی را رمز ماندگاری انقلاب و پیروزی های نظام اسلامی در 35 سال اخیر دانست و گفت: اگر امروز شاهد عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان هستیم مرهون بهره گیری از فرهنگ حسینی است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، امروز در همایش مبلغان ماه محرم بهشهر با تسلیت فرا رسیدن ماه سوگواری امام حسین(ع) افزود: تبیین صحیح واقعه عاشورا و عبرت های آن برای جامعه امروز رسالت مبلغان دینی در ماه محرم است.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از توان روحانیت در دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: حضور روحانیت در عرصه های مختلف کشور عامل وحدت و تقویت نظام و انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که روحانیت همواره با حضور در صحنه و به هنگام خود عزت اسلام و انقلاب را منحصه ظهور رساند، تصریح کرد: ماه محرم نیز فرصت مناسبی برای تبلیغ و تبیین مناسب و اثرگذار قیام حسینی در جهت حراست از اسلام ناب است.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت در این روزها باید ماهیت داعش و سلفی و وهابیت را برای مردم بازگو و افشاگری کند، یادآور شد: تکفیری ها و سلفی ها که دست پروده استکبار هستند، تنها راه نابودی آنان افشاگری برنامه ها، جنایات آنان و اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان است.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که روحانیت مسؤولیت سنگینی در جامعه دارد و باید مقتدارانه در مسیر حق و حقیقت گام بردارد، ادامه داد: مبلغان باید با بررسی تاریخی حکومت ها در منابر خود روشنگری و قیام و اهداف و ماهیت حرکت امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) و یارانش را بدرستی برای مردم بازگو و تبیین کند.

 

وی همچنین بر ضرورت تبیین جایگاه نظام اسلامی و خدمات ارزشمند آن در 35 سال اخیر از سوی مبلغان دینی در ماه محرم تأکید کرد و گفت: روحانیت تنها قشری است که به دلیل روابط نزدیک با عامه مردم می تواند در این خصوص بسیار اثرگذار باشد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که روحانیت و علما به عنوان هادی و مرشد مردم هستند، خاطر نشان کرد: برای حمایت از دین و نظام باید شبانه روز تلاش کرد و شکرگذار این نعمت بزرگ بود چرا که امام حسین(ع) برای حمایت از دین تا جایی پیش رفت که خود را فدای اسلام ناب کرد.

 

وی خطاب به مبلغان دینی گفت: متواضع با عزت باشید و عزتمداری خود را حفظ کنید و برای خدا و مردم کار کنید تا خداوند از شما راضی بوده و رزق و روزی اش را به شما ارزانی کند.

 

خطیب جمعه بهشهر در ادامه با اشاره به سخنانی از حضرت آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: این عالم ربانی در جایی خطاب به روحانیت می فرمایند: آب و نام شما تأمین است، شما وابسته به امام حسین(ع) هستید، شما حرف دل مدرم را بزنید خداوند خود رازق است.

 

وی افزود: قیام عاشورا سراسر از عبرت و پند های بزرگی است که جامعه امروز ما باید بیشتر به این پیام ها توجه کند و آنها را سر لوحه کارهای خود قرار دهند و در ترویج فرهنگ حسینی در جامعه تلاش شود./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات